onsdag 9. desember 2009

Pepperkakejuletreskog..... faktisk:)




Det ble et langt ord, men dette tok også litt lang tid;)
Derimot ikke så veldig vanskelig...
Kjøpte i utgangspunktet et ferdighus for å dekorere, og tenkte å ha noen trær ved siden av.
Men taket var knust, så da ble det bare trær, og hvorfor ikke egentlig...?
Synes nesten de gjorde seg bedre alene jeg faktisk!


Selv synes jeg ikke pepperkaker smaker så godt, så og steke en hel haug for så å sperre inne i noen mørke bokser, det gjør jeg bare ikke...
Liker dem best på det stadiet før de settes inn i ovnen, pepperkakedeig er det vel det heter...;)
Men for dere som har prøvd det også, og heller ikke kjenner deres begrensning, så har man plutselig fått i seg litt for mye...;)
Derfor får de heller stå ute og pryde i heimen.
For meg så er dette jul, de lukter godt, og er enkelt å lage:)
Så for dere som faktisk liker pepperkaker;

Håper det vil smake,
velbekomme:)

Klem

21 kommentarer:

  1. kjæmpe flott.har faktisk tenkt å lage et sånt ett selv.å de små trærne på siden var jo skikkelig søte.bukte du former eller laget du egne maler til stjernene?klem

    SvarSlett
  2. Nydelig fint! God idè! Her baka vi peparkaker på søndag, og dei er snart borte ;) Eg laga største deiga, og trudde vi var berga til 2010... Lukter godt ja, og lillebror trur eg fekk ei overdose med deig...

    Ha ein flott onsdag!

    Klem E :)

    SvarSlett
  3. Stilig!! Det var jammen et unikt juletre! :) Wow!

    Kanskje må jeg prøve meg på noe liknende neste år. :)

    Klem, cecilie

    SvarSlett
  4. Så vittig:)
    Jeg hadde samme tanke som deg angående pepperkakedeigen ;)
    Treet ble jo utrolig fint:) Du er flink:)
    smil og klem

    SvarSlett
  5. Kjempestilig pepperkakeskog, veldig dekorativt og fint! Ha en fin kveld!♥ Klem Heidi

    SvarSlett
  6. Men åhhh så tjusigt!!:-))

    Kul att du vill vara med i min lilla tävling också!!

    Ha en fin kväll,
    kram Sofia

    SvarSlett
  7. Vilken fin blogg du har! Det finns så mycket inspiration här! Tack för din fina kommentar hos mig!

    Kram L-L

    SvarSlett
  8. Kjempe flott ble det og utrolig kreativt.... flink du...
    ha en fantastisk flott kveld
    klem victoria

    SvarSlett
  9. Åh så fiiiiiint och helt fantastiska bilder....
    Nu blev jag sugen på pepparkakor fast jag egentligen inte äter dem... ;)

    Tusen Tusen tack för dina rara ord hos mig.....♥

    SvarSlett
  10. å herlighet så fint!!
    og veldig pene bilder.

    SvarSlett
  11. Vad snyggt med det där pepparkakstornet! Så vackert med florsockret ovanpå också. Som en riktig gran :)

    Nu är det dags att lägga sig minsann... eller åtminstone jag.

    Ha det gott!

    SvarSlett
  12. Så flott pepperkaketre!!! Har tenkt å lage et slik i år jeg også (vi pleier ikke å ha pepperkakehus). Så et i en bok og til fredagen skal det bakes :O)

    Så herlig blogg du har forresten, titter du til meg finner du en award/utfordring til deg der ;o)

    Ha en god dag!

    SvarSlett
  13. Dette var et utrolig koselig juletre! Må bare si at jeg har blitt hekta på bloggen din!! Elsker interiøret ditt og er så imponert over hvor koselig og kreativt det er hjemme hos deg:)

    God nisseklem fra Ellen-marie

    SvarSlett
  14. Fantastiske bilder;) treet var bare helt nydelig Kjersti!

    Love it!

    SvarSlett
  15. Du det treet var bare nyydelig Kjersti. Hva limer du det sammen med, det der vil jeg jammen prøve.

    Du tar alltid så fine stemningsfulle bilder- jeg liker meg veldig godt her inne!♥

    Ha en fin kveld!

    Klem Tonje♥

    SvarSlett
  16. SÅ fint det ble! For det er halve vitsen( hele;) at det ser fint ut, også;) Bildene dine er bare sååå fine, dette gav stemning!

    Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  17. Utrolig stilige pepperkaketrær! Har aldri sett noe slikt før, faktisk. Og bildene dine er jo så fine - som alltid.

    Øsnker deg en fin kveld - og snart helg :-)

    SvarSlett
  18. Helt fantastisk lekkert!!!
    Du er superdyktig kreativ og nydelige bilder også!!!!
    Har drømt i mange år om å lage noe lignende etter å ha sett inspirasjon fra boken Levende Lys men tror aldri jeg kommer dit, hi~hi. Tror jeg nøyer meg med å se på dine vakre bilder jeg :)))))
    Kan jeg foresten spørre hvor mange størrelser stjerner du behøver til dette? ;)
    Skal prøve å søke litt på sjablonger på nettet etter jul tror jeg, rekker ikke over alt nå jeg... takk for gode tips gode deg:)

    Ønsker deg en fortsatt fin~fin adventsstund:)♥
    Klemmer fra meg;)

    SvarSlett
  19. Så fint! Tusen tack för den här idén. Måste prova!

    Kram L

    SvarSlett
  20. Så utrolig stilig. Enkelt og så flott:O) God helg til deg, kjersti!

    SvarSlett