tirsdag 15. desember 2009


Dagens Bakst - Italiensk Biscotti



♥ ♥ ♥



Mmmmm sier jeg bare.....
Et must til kaffen nå i julen. Nydelig smak av mandler, pistasj, sjokolade, ingefær, kanel og kardemomme.
Biscotti stekes i 2 omganger, først som en pølse, deretter skjæres de i skiver og etterstekes en halvtimes tid.
Det er viktig at de oppbevares tørt i en tett boks, eller glass. Da holder de leeeenge...

Det finnes mange ulike oppskrifter, og selv ha jeg kombinert to forskjellige. Det kan liksom ikke gjøres feil uansett:)

Forresten så snør det i dag, deilig...;)

Ha en fin kveld

19 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. så mumsigt det ser ut!
    provade själv att göra biscotti för första gången förra veckan. det blev jättebra.

    fina bilder....

    och vet du, nu snöar det faktiskt här också.... :))))

    kram till dig!

    SvarSlett
  3. Så godt det så ut!
    Aldri laget biscotti før...

    Liker headeren din - akkurat passe julete ;o)

    Klem J.

    SvarSlett
  4. Mmmm.. Har du testat granolabiscotti? Så vanvettigt goda, min favorit!

    kram

    SvarSlett
  5. NAMMMMM!

    Lukasen din er så nydelig, jeg ER sjarmert :)

    KLEM

    SvarSlett
  6. Hmmm ser fantastisk deilig ut:)
    Har du lyst til å dele oppskrift?
    smil og klem

    SvarSlett
  7. Åhh så deilige de så ut!!
    Blitt kjempeglad om du hadde delt ut oppskriften:)

    Hilsen frk Halvorsen

    SvarSlett
  8. Det så skikkelig godt ut!!
    Nam nam

    SvarSlett
  9. Hei! Bakar sjelden, men dette såg GODT ut! Må kanskje prøve?

    Håper du har gode førjulsdagar!

    Klem frå Elin :)

    SvarSlett
  10. Eg har også baka biscotti i dag, og sit no og kosar med med biscotti og kaffe. Mmm...

    Og no når eg skulle skrive ein kommentar til deg, kasta eg eit blikk ut vindauget og såg at jammen snør det her óg! Hurra! :D

    Ha ein fin tysdagskveld!

    SvarSlett
  11. Så nydelege bilder - ser ut som om dei er tekne rett ut av ei fin kokebok ;) Ein kamerat av meg pleier bake biscotti og sende i posten i julehelsing til meg. Trur jammen eg må fiske litt og høyre om eg er så heldig at eg får i år også ;)

    Du og du så masse fint du fekk kjøpt på salg hjå H & M også. Utruleg kjekt. Lurer meg på om eg ikkje må inn og kikke eg også :)

    Ha ein finfin kveld, stor klem frå Linda

    SvarSlett
  12. biscotti er så godt.
    lekre bilder!

    SvarSlett
  13. Så nydelige bilder du tar! Og de ser jo kjempegode ut også:)) Kos deg med kaffimaten;)

    SvarSlett
  14. ser lite godt ut da!!!!

    SvarSlett
  15. Å så deilig. Jeg har store planer om å lage det i år, bare en glutenfri variant. :O)Ønsker deg en god dag!Hilsen Polly

    SvarSlett
  16. wow - nam! det tror jeg det blir her i huset og.
    legger du ut oppskrift blir jeg veldig glad!

    SvarSlett
  17. Hei!
    Tusen takk for hyggelig kommentar :-) Her inne hos deg har jeg ikke vært før, og nå må jeg bare lese mer og mer her ser jeg. Nydelig bloggen din er, så legger deg til i blogglisten min.

    Ja, disse ukene er herlige. Selv om vi begynner å bli utålmodige for hvordan dette blir og hvordan hun ser ut! :-)

    Håper du får en flott dag videre, og en fin førjulstid! Kommer igjen :-)

    Klem J

    SvarSlett
  18. Så stilig blogg du har! Og så fine bilder :) Legger deg til i bloggrollen min jeg.

    Klemmer!

    SvarSlett
  19. Det så jo himmelsk ut! Ville satt stor pris på oppskriften!! Veldig koselig blogg :)

    SvarSlett