onsdag 2. desember 2009

Brrr.... det er kaldt!





Resultatet av siste dagers sysler ble denne hjemmelagde julekalenderen.
I og med at lillegutt bare er litt over et år, så er det foreløbig ikke så mye han skjønner av dette med pakker og advent, så kalenderen kommet kun til å henge til pynt i år.
Jeg skal nok lage noen "liskom" gaver til å henge på, men har ikke helt bestemt meg for papiret:)

Inspirasjonen min var jo denne, men jeg har laget en variant uten lommer. Synes det er litt koselig å se pakkene (for det skal være pakker altså;).
Jeg kjøpte ullfilt (litt dyrere en vanlig filt), og strøk på stivelse på baksiden.

Målene er ca 60x120cm, og når jeg skriver ca, så er det nettopp det!
Den er laget veldig på øyemål, jeg er ingen kløpper på symaskin nemlig;)
I toppen har jeg montert 5 stk maljer, men jeg tror egentlig det hadde holdt med 3.
Tallene er malt på med metallsjablongene mine...

Ønsket en tidløs variant som år etter år kan varieres med ulik innpakking på gavene, eventuelt å rulle beskjeder inn i ringene, og ha gavene i en kurv på gulvet!

Nå er det tid for en stor kopp kakao, for denne kulda kom som et sjokk!
Må allikevel innrømme at det er litt deilig å se at det er hvitt ute, får straks litt mer julefølelse:)

Ha en fin onsdag:)

23 kommentarer:

  1. Åh - den julekalenderen din var kjempeflott! Synes faktisk den var finere enn den som du hentet inspirasjonen fra. Og som du sier så er den jo tidløs. Lurer litt på det du skrev om metallsjablonger. Hvor får man tak i noe slikt. Vet du om det finner i bokstaver også?

    Ha en fin fin dag. Kos deg med kakao - det er så godt men jeg lager det sjelden, på mandag fikk jeg imidlertid så lyst på det at jeg også måtte lage (ref. siste innlegget mitt) :-)

    SvarSlett
  2. Å vilken snygging! Det var en riktigt fin kalender!

    kram Mia

    SvarSlett
  3. Enkel, stilrein og veldig fin!!!

    SvarSlett
  4. Bra jobbat!!
    En riktigt fin kalender!
    I ♥

    Ha en härlig dag.

    Kram
    Anna-Malin

    SvarSlett
  5. Tusen takk for hyggelig hilsen på bloggen min:)
    Den kalenderen var jo knallfin:) Du er kjempeflink! Smart med en kalender hvor man kan variere innpakking og pynt. Vi har en skikkelig retro kalender vi. Masse farger og knæsj. Fikk den da jeg var 8 år av min tante og har ikke hjerte til å la den hvile. Mange barndomsminner med den der vettu;)
    Men jeg må jammen si jeg ble inspirert av deg. Kanskje jeg må lage en ny til neste år?
    Ha en fortsatt fin dag!
    smil og klem

    SvarSlett
  6. VELDIG VELDIG fin kalender :)

    her er det brrrr...kaldt også!
    i dag våknet jeg til en helt utrolig vakker himmel på morgenen. den var i de nydeligste rosafarger, helt fantastisk syn...

    ønsker deg en goooood dag min venn,
    varm klem

    SvarSlett
  7. hihi....var visst inne hos hverandre likt vi :)

    SvarSlett
  8. Ååå, den var bare knallfin!!! Virkelig superfin!!

    Så mye fine innlegg siden sist jeg var innom deg! Likte kjempegodt gangen din! Den ble virkelig lekker!!

    SvarSlett
  9. Heia vennen;)

    Den var superfin, en av de fineste jeg har sett;) Det er nesten sånn at jeg har lyst til å lage meg en lik;) men jeg har liksom ingen å lage den til! I love it! jeg skal faktisk blogge om gavepapir og sånt tenkte jeg, så følg med;)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  10. Helt nydelig kalender!!
    Så flink du er, den er minst like fin som inspirasjonen din :)
    Kjersti

    SvarSlett
  11. Syns det ser ut som du behersker symaskinen veldig greit , jeg:)
    Denne var knallfin, og som du sier, tidløs = lurt!
    Og veldig "deg", sånn som du framstår på bloggen:))

    Kos deg med kakaoen;)

    SvarSlett
  12. For en flott kalender det ble...
    Og en flott liten by på gulvet ;)
    Prøvd og få fatt på sånne selv men typisk t jeg ville ha først når det ble at alle andre ville ha de også...
    Så koselig at du ville være med på min giveaway... Lykke til ;)
    ha en flott onsdagskveld
    klem victoria

    SvarSlett
  13. for en tidløs og vakker kalender.
    så fine og rene bilder hos deg!

    SvarSlett
  14. Så fantastisk utruleg råfin denne kalenderen vart! Du er knallflink, og øving gjer mester med symaskina. Metallsjablongar - kor har du fått tak i det? Igjen: gratulerer med råfint resultat. Klem frå Linda som også er på veg for å finen seg ein kopp kakao ;)

    SvarSlett
  15. Nå vil jeg også lage meg en kopp kakao... :-) Og kalenderen var så fin!!

    SvarSlett
  16. den ble kjempe fin!!!
    Jammen har du vært flink - minner litt om vår - bare at mamma sydde i grønt stoff et juletre på blå bakgrunn som er sydd som en slik dress pose - som henger på en henger...
    MÅ FINNE DEN FRAM!!!

    SvarSlett
  17. Knallfin, ja skikkelig tisløs og kul. Kan varieres for hvert år, både med papir og andre "greier". Du er utrolig flink!Klem ♥

    SvarSlett
  18. VELDIG stilig kalender.
    Du har en kjempfin blogg!

    Ha en forsatt fin adventskveld.
    :) fra meg.

    SvarSlett
  19. Så lekker den ble, og helt i stil med resten av Kjersti & co´s sitt hjem :)

    SvarSlett
  20. Ååå for en superfin kalender :) Du er kjempeflink! Kos deg videre ikveld ;)

    SvarSlett
  21. Utrolig fin, og så tar du så fine bilder!

    Ha en fin dag!

    Klem Tonje♥

    SvarSlett
  22. det var en veldig enkel sak å lage de julestrømpene;) Også så fine da! Veldig fornøyd med de! :)

    Ha en fin dag!

    klem

    SvarSlett
  23. Men åh vilken fiiin kalender, jag gillar!!:-)

    Ja nu är det kallt, jag hade 10 minusgrader när jag åkte til jobbet imorse...burr!!

    Ha en fortsatt fin dag, kraam Sofia

    SvarSlett