torsdag 22. desember 2011



Litt mer julebakst...






Jeg skrev kort i forrige innlegg at jeg hadde tilbragt kvelden med litt julebakst. Én av sortene var en stor ladning med kokosboller! Jeg har faktisk aldri laget det tidligere, og var veldig skeptisk, og overbevist om at "innholdet", altså denne luftige skummassen, skulle bli total katastrofe...
De bekymringene kunne jeg egentlig bare lagt ligge, for makan til luftige boller! Ikke falt de sammen når jeg presset dem ut én etter én på bakepapiret heller, så dette var jo faktisk utrolig gøy! Sto der med en brødpose full, og følte meg litt som en konditor;)
Den lille utfordringen kom da jeg skulle dyppe dem i sjokolaaaade. Synes ikke jeg fikk den "tynn" nok, så de druknet kanskje litt. Men hvem kvier seg vel for et ekstra lag i disse juletider...?
Oppskriften fant jeg HER, og hun viser fremgangsmåte med bilder, steg for steg. Sånt liker jeg:)

Og ser dere det brune juletreet øverst til høyre....? Tro det eller ei, men det er faktisk et sjokoladetre! Jeg liker både trær og sjokolade, så den kombinasjonen må jo bare bli bra!
På min siste byrunde før jul, kom jeg over denne silikonformen, der man trer to trær over hverandre som et kryss. Litt typisk meg med sånne impulskjøp, men gud så gøy da:) For ikke å snakke om dekorativt....


Kommer plutselig tilbake med neste fristelse...


KLEM



12 kommentarer:

  1. Ser kjempegoe ut,min mor er en reser på de der.Har aldri prøvd å lage de,men nå lurer jeg på om jeg må alikevel:)
    Ha en riktig koselig jul med dine...

    SvarSlett
  2. Nammis!! Disse må jeg prøve neste år! :) De såg virkelig nydelige ut! Og sjokoladetreet er virkelig ELSK! Ha en fin torsdag!

    Klem
    Sybell Agathe

    SvarSlett
  3. Disse så jammen meg gode ut;) Kan ikke lage mer nå, da blir det bare småspising, og det er ikke bra for meg! God Jul, Kjersti....

    SvarSlett
  4. De så alt for gode ut;)

    Ønsker deg og dine en god jul:D

    SvarSlett
  5. Hvilken oppskrift har du brukt?

    SvarSlett
  6. De ser ju hur goda ut som helst! Kanske man skulle ta och pröva på... om jag hinner!
    Ha en fin dag / Liv

    SvarSlett
  7. Kokosboller er sååå farlig godt!! :D

    SvarSlett
  8. De så helt himmelske ut. Kanskje jeg burde lage de i kveld? Var det virkelig så enkelt som du sier??

    God jul til deg, kjære søte Kjersti!

    SvarSlett
  9. De ser himmelsk gode ut!
    ..og vakre bilder : )

    Endelig ser det ut til at det ble snø her også,
    håper bare det varer noen dager - har ikke turt å
    sjekke værmeldingen enda : )

    Kos deg og nyt dagene Kjersti!
    God klem til deg : )

    SvarSlett
  10. Nam nam:)

    Kan jeg spørre hvor du har fått tak i den fine hvite skjærefjøla?

    SvarSlett
  11. Oi, herlig herlig!!
    Deilige hjemmelagde kokosboller, så GØY og så herlig ♥
    Jeg elsker kokosboller, hihi;)
    Denne må jeg jammen meg prøve altså...

    Fine bilder og!
    Kult sjokkojuletre!!

    Ha en fin kveld!

    Klem Line

    SvarSlett
  12. Oj det ser väldigt avancerat ut! Jättefint. Kram Ida

    SvarSlett