tirsdag 6. desember 2011



Jepp, her har vi det....






Gulvet jeg drømmer om! Å herlighet, blir helt skjelven av disse bildene jeg... Hele leiligheten er jo til å få hjertebank av, men det gulvet, sukk....








Akkurat den gråhvite nyansen, med treverket som bryter gjennom... Som jeg har skrevet om så mange ganger, 
ja, jeg vet;)






Noen som vet hvordan man få akkurat denne looken uten det minste "gule skjær"så blir jeg kjempe takknemlig for råd! Vi skal legge nytt ubehandlet gulv, og jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem.


Kunne forsåvidt flyttet rett inn her, hvem drømmer vel ikke om en kakkelovn på soverommet...
Fin kveld, og takk for alle kommentarene på vårt eget soverom:)


KLEM


26 kommentarer:

  1. Kunne ikke vært mer enig! Jeg har så lyst på slike gulv jeg også! Men det får bli i neste hus. Er på husjakt eller tomtejakt skjønner du :)

    Vi tenkte også å kjøpe ubehandlet gulv, og beise det med kalkmaling. Vi har en terrassebeis vi har brukt ute som er ganske så lik. Og om man lakker oppå med en matt lakk.

    Får håpe vi finner ut av det :)

    Klem Lene

    SvarSlett
  2. ...sukk og stønn og kunne flyttet ganske så rett inn...:-)

    SvarSlett
  3. Kjenner meg enig i at dette er råflott! Vi har selv såpevasket eik parkett, men hadde jeg valgt på nytt hadde det blitt enstavs parkett og grå/hvitt. Men med 2 små, får det bli når vi bytter ut igjen:) det er ganske kostbart med et slikt gulv også:) forresten...har superfin giveaway på bloggen min, veldig gøy om du er med! Velkommen:)

    SvarSlett
  4. Snyggt! Älskar grått och vitt tillsammans, blir så läckert!

    Kram Maria

    SvarSlett
  5. Men då har du mycket vackrare än det där!!!! Älskar din inredning :)

    Kram Erika

    SvarSlett
  6. Sukk, ja det er drømmen... Men det blir nok en stund til, mye annetsom skal på plass før den tid... Enn så lenge: Drømme drømme...
    Ha en fortsatt fin adventstid :)

    Klæm Titti

    SvarSlett
  7. Ja det var et vakkert hjem, absolutt! Jeg hadde en veldig gulnet lakkert furutrapp som jeg pusset opp i sommer. Jeg slipte vekk all lakken og beiset trinnene med jotin hvitkalket interiørbeis før jeg oljet med gulvolje med hvitt pigment. Jeg synes det ble kjempe fint og ganske likt det som er på bildene du viser. Jeg har selv en drøm om å legge nye gulver her og da skal jeg gjøre med dem som jeg gjorde med trappen:)

    SvarSlett
  8. Fantastisk leilighet, helt perfekt faktisk! Jeg ønsker meg også sånne gulv, bare med liiiitt bredere bord. Spare spare.... Håper dere er friske og raske, og koser dere i førjulstiden? Her er det som vanlig full rulle med planer hver dag, phuuu. Men julen er en utrolig fin tid! God klem

    SvarSlett
  9. I know.. kikket akkurat på disse selv og den leiligheten er så utrolig flott! Drømmebolig : )
    Jeg har også lett etter fremgangsmåten for å få
    slike gulv, så hvis du finner den må du gi meg ett vink.
    Vi ble nemlig ikke kvitt det gylne skjæret i furugulvet
    når vi beiset det, så neste gang ; )

    Ha en fiin uke!
    KLEM

    SvarSlett
  10. Vakkert!!
    Har ingen tips, dessverre...
    Lykke til med gulvjakten!

    SvarSlett
  11. Kære Kjersti!

    Det ser dejligt ud.

    Venlig hilsen

    Amalie

    SvarSlett
  12. Jeg følger spent med..for et drømmegulv..
    Og lampen i taket har jeg hatt innlegg om...rålekker..vet ikke om det er en lampe som selges slik..eller flere som de har hengt sammen selv..vet du?Takk for all inspirasjon du deler..du er så flink!!
    Ha en strålendes dag!!
    Klem!!

    SvarSlett
  13. Leiligheten er en drøm! Jeg kunne flytte inn nettopp, også! :)
    Ha en fin onsdag!
    allesistgut :D

    SvarSlett
  14. Fiiin leilighet! Kunne jeg nå bare få overbevist min bedre halvdel om at lyse gulv er en god idé. :D

    Fra salgssiden til leiligheten står det: "på golvet ligger vackert vitlutat och vitoljat originalbrädgolv". Det kan kanskje gi en pekepinn. :)

    Eva

    SvarSlett
  15. Lekkert gulv ja! Vi har eikeparkett som blir gulere og gulere...Skulle gjerne byttet til hvitt gulv jeg også. Om du finner ut av noe lurt med ubehandlet gulv håper jeg du blogger om det! Ellers er det jo flere av parkett leverandørene som har ferdig behandlet gulv som er hvite med litt synlig trestruktur. Kan jo hende det er både enklere og mer holdbart enn å kjøpe ubehandlet og prøve seg fram selv??

    SvarSlett
  16. Knall lekker leilighet!

    Da vi pusset opp leiligheten vår i sommer, fant vi gamle tregulv under lag med gammelt dritt. Gulvene ble pusset og deretter behandlet med Trestjerner olje i fargen "dempet". Gulvet har nå et naturlig uttrykk med et svakt hint av hvitt. Den hvite oljen til Trestjerner vil kanskje gi omtrent dette uttrykket du er ute etter.

    SvarSlett
  17. nyyyydlig :)

    vi får tippe lotto så kan vi "røske" ut gulv og legge nytt :)

    her var det fint!

    Henriette

    SvarSlett
  18. nyyyydlig :)

    vi får tippe lotto så kan vi "røske" ut gulv og legge nytt :)

    her var det fint!

    Henriette

    SvarSlett
  19. Hei, du må lute gulvet før behandling, da får du bort gulfargen:) lykke til

    SvarSlett
  20. Hej!

    Vi har orginal trägolv från 30 talet i vårat hus. Blev väldigt fin av att vitsåpas bara......dock är det viktigt att man innan behandling av golven lutar dem så att man förhindrar att träet gulnar!
    Det fugerar även bra att olja med vitpigment därefter....
    Dessa golv är så mycket mer förlåtande än helt vitmålade golv. Rekommenderas barnfamiljer:)
    /Maria

    SvarSlett
  21. Maleren hos oss blandet hvit beis og matt lakk, og våre gulv ser veldig like ut som dette. Det eneste er at det kan bli gulskjær om man har noe liggende lenge på samme sted på gulvet. Fikk meg en overskelse da jeg løftet opp treningsmatten... :/ hvorfor vet jeg ikke.. så vær OBS på det og hør i maleforetningen feks så du er sikker på at dere ikke vil slite med dette. :)
    // Marthe

    SvarSlett
  22. Hei.Prøv ut faxe lut.Så impregnerer du med hvit faxe gulv/panelsåpe.Lykke til.:)Åse Wenche.

    SvarSlett
  23. det var virkelig ett nydelig gulv.. elsker kakelovnen på soverommet!

    SvarSlett
  24. Hei, jeg har slike gulv, bare blanke:) Bruk ett grunningstrøk med gulvmaling blandet godt ut med whitesprite så det blir transperant, og deretter kan du lakke oppå. Mine er lysgrå som dette helt uten gulskjær, men med blank finish. Jeg skulle egentlig male gulvene med vanlig gulvmaling og fikk beskjed fra fargehandleren at første grunningsstrøket skulle blandes ut tror det var med to tredjedeler whitesprite, husker ikke hlet, men det malingen var kraftig utblandet! Grunningsstrøket gav så fin farge med treverket som skinte gjennom, så det ble til det med bare lakk oppå.

    SvarSlett