torsdag 22. desember 2011



Enda litt mer julebakst...





Med fare for å bli oppfattet som en matblogg, så må jeg bare si at det er liksom ikke interiørprosjekter som står høyest på to-do listen om dagen! Her kokkeleres og eksprimenteres det nemlig på høyt nivå på kjøkkebenken, og da blir innleggene deretter;)
Det er forresten aller første gang at jeg poster to innlegg på én dag, nesten så jeg ikke tror det selv;)






Uansett, noe annet som kommer til å gi oss vann i munn denne julen, er disse herlighetene her. Første runde (for flere uker siden) ble nemlig slukt av min kjære barselvenninner;)
Denne oppskriften er utgangspunktet, men jeg har byttet ut noen av ingrediensene. Skremmende enkelt og farlig godt! Søtt, salt, mykt, sprøtt og knasende, blandet med sjokolade, det blir jo ikke bedre enn det...;)







Jeg liker så godt fargespillet når den skarpe kniven har glidd gjennom ingrediensene;)
Jeg har en oppskrift til på lager, men nå tror jeg vi har overskridd kaloridosen for noen dager, så det får heller bli et romjulsinnlegg. Eller kanskje i morgen, vi får se...;)

Ønsker alle en fin "kvelden før kvelden",


KLEM


18 kommentarer:

  1. Disse var nye for meg:) sååå steingode ut! Oppbevares dem kaldt?

    SvarSlett
  2. Åh, vilka underbara och smarriga frestelser!
    Önskar dig och din familj en skön jul!
    Vill bara tipsa om att jag har en liten utlottning hos mig, där man kan vinna en underbar lotion från amerikanska K hall design. Ett helt nytt märke jag har tagit hem till min webshop.
    Ha det så gott!
    Kram Maria

    SvarSlett
  3. Så flott blogg du har!! Ble inspirert!! Har gått litt bort fra den hvite stilen, men når jeg ser de fine bildene dine får jeg lyst til å gå tilbake igjen!

    La meg til som følger jeg:-)
    Beste ønsker for julen til deg!

    Klem

    SvarSlett
  4. ...eg so trudde eg var ferdig på kjøkknet for i år :) Eg berre må prøve denne!

    Klem og takk for at du deler!

    SvarSlett
  5. Nam, nam, dette må prøves :)
    Nydelige og veldig fristende bilder!
    Klem

    SvarSlett
  6. Disse er helt fantastiske! Har ikke laget dem selv, men mamma kom med en boks til meg. Den begynner å bli tom for å si det sånn...
    Ønsker deg og familien din en god jul Kjersti. Kos dere masse.
    Klem fra Hanne Mette

    SvarSlett
  7. Åhh.. Nå ble det nesten litt for mye her ja! Sååå mye godt da! Flinke deg..
    Jeg har vel i utgangspunktet sagt meg ferdig med julebaksten for i år... Nå er det vel andre ting som "bør" prioriteres for å bli "ferdig"...
    Jaja.. Men du.. jeg lagrer de til en annen gang.. .Passer sikkert fint som trøstesnop når slankekuren går på sin vanlige smell..sånn i midten av februar en gang også disse... kniis...

    Ha en fin jul Kjersti!

    Hilsen Kjersti :)

    SvarSlett
  8. så fantastiskt fint du har det hjemme!

    SvarSlett
  9. nam nam ,må prøves! Ut å kjøpe skumnisser i morgen!

    SvarSlett
  10. Yummi, så skikkelig snadder ut! Slenger du over noen, hehe! Ønsker deg og dine en riktig god jul :) klem.

    SvarSlett
  11. Dette har jeg hverken smakt eller sett før.. Gjett om jeg må på butikken i morgen:)

    Ønsker deg og dine en herlig julefeiring!
    Klem Vivian

    SvarSlett
  12. her heter det rocky road, og vi har dumble istedenfor daim..er på våres tredje ladnig her vi! uff og uff..farlig!!

    kos deg..
    klem

    SvarSlett
  13. Nume num, så kanongode ut:), søtt og salt sammen er bare sååååå digg:).
    Skummbollene under så ikke feil ut de heller:).
    Klem Hilde

    SvarSlett
  14. Så utrolig godt ut! Du har en flott blogg:))

    SvarSlett
  15. Mums så gott det ser ut! Tack för all inspiration och vackra bilder du delar med dig av. Du är verkligen duktig!

    Ha en riktigt god jul!
    Kram Maria

    SvarSlett
  16. dette så herlig ut!!

    Ha en fin jul :)

    SvarSlett
  17. Vilka läckra bilder och så gott!!
    Önskar dig en god jul!

    SvarSlett