fredag 16. april 2010


Møt sommeren med sandaler


✭✭✭



Dette blir den første sommeren Lukas møter med sko på beina. I fjor tok han sine første skritt i august når sommeren var på hell, og da gikk det mest i tøffelvarianter...

I år derimot blir det nok andre boller, og utvalget av sko er enormt!
Jeg synes det er minst like vanskelig å velge størrelse... Hvor mye skal de ha å vokse i egentlig???
Noen er små i størrelsen, andre veldig store. Og så avhenger det selvfølgelig av type sko.

Valget på årets sandal falt på den klassiske brune fra danske Bisgaard. En tidløs modell som passer til det meste. Bisgaard kombinerer god design med komfort, og kvaliteten er ikke til å ta feil av når man kjenner på dem.
Skoene er hos Min Engel.

Paradoksalt nok så skal vi faktisk til fotterapeut i dag.
Jeg oppdaget for to dager siden at den ene helen hans var veldig rød, varm, prikkete og hard...
Han viser ikke tegn til irritasjon, men jeg synes det er greit å få sjekket det ut...
Tenker at dette enten er en infeksjon eller at han belastet foten på feil måte.
Terapeuten foralte på telefon at alle er født plattfot, og at fotsålen først er ferdig utviklet i 12 års alderen...
Det er viktig å sjekke skoene hver andre måned, og ikke la barn arve av hverandre, da de må forme sin egen sko selv.
Når man tenker på all belastningen foten har, så er det jo ganske logisk...
Jeg selv er altfor dårlig til å ta vare på mine egne!


Ønsker alle en herlig start på helgen,
her går det i maling av lister og diverse annet:)

klem
Kjersti


14 kommentarer:

  1. En god helg til deg og:)
    eddaKlemmer til deg

    SvarSlett
  2. Så fine sandaler! Må vel ut på skoshopping snart jeg også. 3 par sandaler, 3 par joggesko, 2 par litt finere sko til hjemmebruk, 2 par gummistøvler...Lommeboka krymper seg. Men gode sko er viktig! Lykke til hos fotterapauten i dag. Håper alt er bra med lillegutts fot.
    Klem

    SvarSlett
  3. Kjempefine sko:))
    Det er jo vanskelig , det der, de vokser litt i rykk og napp, man skal jo ikke kjøpe for store heller..

    I disse dager åpner en helt ny sko butikk bare for barn her i bergen, gleder meg til å se!
    Akrobaten, heter den, og de selger sko der de legger vekt på akkuratt disse viktige tingene, passform, kvalitet - og riktig størrelse..De skal bl annet selge Angulus, som jeg er så begeistret for:)

    He fin star på helgen, her skal det jobbes litt:)

    Klemmer, Marte

    SvarSlett
  4. Så fine de var!! Her har det også vært skoshopping til lille tuppa, fargerike og flotte vårsko! Blir nok flere utover :)

    Lykke til hos fotterapauten idag!!

    Klem

    SvarSlett
  5. Kjempefine sandaler!Det er viktig med gode sko.Bisgaard har veldig mye fint :)lykke til idag:)

    SvarSlett
  6. Jätte fina sandaler,
    jag behöver också ge mig iväg för en shoppingsrunda snart.
    Bisgaard är sannerligen bra kvalite,
    Jätte snygga!

    Ha en skön helg!
    kram annaleena

    SvarSlett
  7. Så flotte sandaler :-)) Blir nok stas tenker jeg!

    Viktig å følge med føttene, Thea har en fot som er skeiv og vi skal følges opp av fysio fremover! Viktig for å få rett stilling :-)

    Håper dere får en superduper helg!
    GOdklem J

    SvarSlett
  8. Å, de sandalene var fine!! Helt etter min smak!! Ønsker deg en nydelig helg!! Klem:)

    SvarSlett
  9. Søte sandaler :-) Skal vel bli godt å bytte ut store vintersko med noen søte lekre småsko. Lettere for barna å springe rundt uten dress og store sko! Vi er for tiden i Singapore, så her går det i sandaler fra morgen til kveld, kun iført t-skjorte og shorts. Mine to små stortrives :-)
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  10. Hei Kjersti vennen!

    Du gjør det så lekkert du i alle kroker av huset. Fy så misunnelig jeg ble over kjøpet av Tolix stolene ;) Det er vel ikke en stol som er mer tøff en denne, og det flotteste er at den passer til alle typer interiør. Bare og ha en til pynt hadde vært nok. Jeg skal en tur nedover til Danmark i slutten av Mai, kanskje jeg kommer hjem med en i bilen :) Haha, ja vi får vel se hva mannen aksepterer.

    Du tar så fine bilder, helt utrolig nydelige er det av roser i vasen på taburetten. Deilig romantisk!

    Ville ønske deg en God helg,og kos deg i vårværet!! Åhh, det er så herlig med Vår :)

    Klem Aina

    SvarSlett
  11. legger deg på følg listen min ;-) vi ses!! riktig god helg

    SvarSlett
  12. Så skjønne de var! Ja, det er litt vanskelig det der med sko -og veldig uforutsigbart ifht. planlegging av størrelser. Vi bruker fremdeles en del av det vi hadde på slutten av sommeren nå, men det er sikkert fr lite i neste uke...hihi.. Håper hælen til lillegull blir fortfort frisk igjen! Ha en deilig fredag! Klem H

    SvarSlett
  13. Så rart! Det der skjedde med min eldste sønn like før ham ble to år. Det gjaldt begge fotbladene, mest på hælen. De var knallrøde, med prikker og veldig varm. Men vi fant aldri ut hva det var, og det gikk over ganske kjapt. Så utrolig rart ut, men virket ikke plaget i det hele tatt.
    Bisgaard sko er herlige! Småen har hatt to par hittil. De første skoene som hadde knyting og var ferdig 'forsølvet', og nå har han skoletter i brunt skinn med masse herlige stjerner i sølv, brunt og grått skinn overstrødd:-) Han nekter å ta de av seg...
    Klem fra meg

    SvarSlett
  14. Hei igjen du:-)
    Jo vi har Bisgaard sko på meg og magen nå, men de er begrenset i str. Opptil str24 tror jeg, om ikke noe nytt har kommet de siste to ukene. Tror det er bestilt noen kule støvletter til høsten. Jeg fant stjerneskoene hos Superkid i Stavern. Topp butikk! :-)
    Lykke til med føttene!
    Klem, Susanne

    SvarSlett