tirsdag 20. april 2010

uu
Fargevalgets kval...





Det er nesten flaut å innrømme det, men loppisskapet jeg kjøpte til Lukas sitt rom i fjor høst, har først NÅ fått et strøk med maling! Har hatt litt dårlig samvittighet...
Og grunnen er faktisk ikke latskap i dette tilfellet, men rett og slett min ubestemmelighet!!!
Farger er spennende, men det er søren meg vanskelig også! En ting er å se fargen i butikken, en helt annen ting er hvordan den oppfattes i det rommet den skal males.

Det eneste jeg har hatt klart for meg, er at jeg ønsket en lys blå med innslag av litt grønt. Ikke den typiske babyblå, men en som har en del grått i seg, litt dus, litt pastell, men allikevel ikke blass. Skjønner dere eller?? Dette har ikke vært lett...

Sist uke bestemte jeg meg rett og slett for å kjøpe to ulike farger, en litt blåere, og en litt grønnere. Jeg malte den ene fargen i front og den andre på siden. Først var jeg sikker på at jeg kom til å velge den blå, men jeg ombestemte meg fort når jeg begynte å male. I og med at rommet får et ganske kaldt lys, ble den blå veldig blå, og da var det ingen tvil.

Inspirasjonen min har vært kleshengerne fra Åhlens, det heklede vognteppet, og pysjamasen på Maileg kaninen.
Samtidig måtte fargen passe til marine, grått og brunt:)

Det føles godt å ha funnet riktig farge, og jeg anbefaler alle å teste ut flere ulike nyanser dersom man skulle være i tvil.

NCS koder:
S 2010-R90B
S 2010-R10G

Prikken over i´en blir wallstickeren som snart kommer opp på veggen. Den er helt rå!!! Bilder kommer:)

Takk for alle fine tilbakemeldinger på loppisfunnene:)


Ønsker dere alle en fin tirsdag:)

klem
Kjersti


21 kommentarer:

  1. Nei....det er ikke alltid lett og bestemme seg for hvilken farge som blir rett......derfor ender det med hvitt her....men tror jeg skal prøve meg på en slik blå/grønn på et eller annet:)
    ha en flotters dag Kjersti...
    eddaklemmer til deg

    SvarSlett
  2. Nydelig farge! Du har helt rett, det er virkelig kjempevanskelig å plukke ut riktig farge til riktig rom! Det har så mye å si med lyset i rommet, underlaget og alt der inne forøvrig.
    Flotte loppefunn!
    Tirsdagsklem fra meg

    SvarSlett
  3. Farger er jammen ikke lett!! Tusen takk for tips om en flott blåfarge, den ser kjempelekker ut. Håper jeg en dag skal få innrede gutterom også, elsker blå og guttefarger.

    Ha en super dag ♥
    Klem

    SvarSlett
  4. Så flott det blir kjersti. Nydelig farge. :)

    SvarSlett
  5. nydelige farger og bilder:)

    SvarSlett
  6. Nydelig farge!♥ Nei det er ikke lett å velge farger, det beste er å ikke forhaste seg "hastverk er lastverk" og det er noe i det :)
    Flott ble det, skal bli spennende å se flere bilder!♥
    Ønsker deg en flott tirsdag!♥
    Klem fra meg
    Anki

    SvarSlett
  7. Herlige farger, du er flink med farger, den skal du i alle fall ha! Gleder meg til å se wallstickeren...:)

    SvarSlett
  8. hej svejs!

    hoppas allt gick bra idag!

    fina nyanser du har där.
    det är svårt med färger...jag vet...(hi-hi)
    ska bli spännande att se vilken du kommer fram till :)

    kram!!

    SvarSlett
  9. Så utrolig flink du er!! Nydelig farge, og herlige bilder!

    Klem til deg. J.

    SvarSlett
  10. Nei det er ikke alltid lett det der å velge riktig nyanse av den fargen man vil ha.... men ser nydelig ut....
    og for noen KUPP du har gjort under her, skjønner godt du sitter med en deilig følelse, og det var ikke rare summen for så flotte skatter....
    ha en fin dag kjersti
    klem victoria

    SvarSlett
  11. Underbara bilder och bedårande färger!! Man blir så glad av att titta in här!:-))Kramkram Sofia

    SvarSlett
  12. For
    noen
    duse
    deilige
    delikate
    farger!

    En fryd for øyet! Nydelig fargevalg!!

    klemklem :)

    SvarSlett
  13. Er det lys lys mintgrønn du mener? Jeg må le litt av deg for du er litt morsom å da. Du ville ha en farge som var lys blå, litt grønn, ikke babyblå, med gråe nyanser, litt dus, litt pastell men ikke blass. Jeg kan vel forsåvidt skjønne hvorfor prosjektet har tatt litt tid da søte du *lol* Godt at du endelig fant fargen du var ute etter til slutt. Det er en deilig følelse. Jeg synes dette ser knakende bra ut jeg :)

    SvarSlett
  14. Farger er ingen enkel sak.. Skifter jo så utrolig fra rom til rom.. Gleder meg til å se resultatet-spesielt den RÅÅ wallstickersen!
    *spent..

    Du har utrolig sans for lekre bilder.. er så dust og fint inne på bloggen din.. Loppefunnene var bare fantastisken, den grønne kommoden var skjønn!! Heldig med de funnene..

    Ha en fin kveld..
    KLemmer*

    SvarSlett
  15. ååå så fint - UANSETT!! Kjempe fine farger - men skjønner hva du mener med valgets kvaler!! Jeg glemmer aldri en bilselger som gikk helt ned for telling da jeg begynte å forklare den rødfargen jeg hadde ønsket de hadde hatt i fargeskalaen sin. En annengang leia jeg etter en burgunder farge og gav rett og slett opp. Jeg har hatt en slik grå, lyseblå fage på soverommet - men kanskje litt mindre kald og litt mere grå enn hva disse ser ut som...

    SvarSlett
  16. Et godt valg Kjersti. fargen er nydelig!
    Det er utrolig inspirerende å se hvor flink du er til å få interiøret ditt til å harmonere uten å overmatche. Utrolig kult!
    Ha en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  17. TAkk for hyggelig hilsen. Liker bildene dine under "Lengter". Hasr du tilfeldigvis studert på Ideafgskolen??

    SvarSlett
  18. nydelig farge.
    kjøkkenet vi har er fra ikea.
    så det blir nok til at vi bare bytter fronter. tenker å gi kjøkkenet et litt mer landlig preg. passer huset vårt.

    SvarSlett
  19. De så utrolig fine ut begge to! Skjønner at det er vanskleig å bestemme seg, jeger akkurat lik selv. Dessverre ender jeg ofte opp med hvitt... Safe, men litt kjedelig! Har en lysgrønn blå som jeg har malt en krakk, et brett og noen småsaker i, tror jammen jeg skal bruke den mer. Lurt å prøve litt forskjellig sånn som du har gjort her. God natt:) Klem H

    SvarSlett
  20. Ikke mye overlatt til tilfeldigheter her nei;)Men så blir det jo deretter også, - nydelig! Gleder meg til å se flere bilder:)

    SvarSlett
  21. Det er denne blå-fargen jeg også har falt for i det siste. Jeg såg krakken med stor K i et interiørblad og fant ut at dette skal være en av fargene i huset mitt...på detaljer da såklart. ser for meg en nesten hvit blå med innslag av grønt...men så lys at den nesten ser hvit ut :-)

    SvarSlett