søndag 25. juli 2010


Slutten på en epoke...




Det er egentlig ganske vemodig å skrive dette innlegget...
Bildene jeg viser av de vakre gjenstandene  som jeg har fått av mine svigerforeldre, er nemlig et resultat av at sommerparadiset vår (som jeg har vist bilder fra tidligere, HER), er solgt.... Ja, dere hørte riktig. Aldri mer skal vi kjøre ned grusveien og se vannet i forgrunnen, aldri mer skal vi sitte ute på terrassen om kvelden, med beina på rekkverket og bare nyte sjøluften, og dens stillhet.
Det er ufattelig trist, men vi har forberedt oss på dette lenge nå. Dette er dessverre mange hytters skjebne, da de har gått i arv i generasjoner, og noen ønsker å bryte ut...




I tillegg ble den solgt mens vi var på ferie, og innen vi kom hjem, så hadde de nye hytteierne overtatt herligheten! Jeg håper de får like mange fine sommerdager der som jeg har hatt de siste 10 årene, og minnene kan i allefall ingen ta fra meg:)




Og så er det jo ekstra koselig at jeg var så heldig å få de to vektene som har stått på kjøkkenet der. Jeg elsker både utseendet, fargen og ikke minst at de begge er intakt! Nå står de på hylla og pryder kjøkkenet mitt med sin slitte look og sjarme...:)




Disse to gamle bollene ble også mine, og jeg er så begeistret for kanten rundt! I to ulike str, passer de perfekt oppi hverandre, og de kommer nok til å bli flittitg brukt her i huset:)




Ja, ja, det måtte jo komme for en dag, men det jeg er ekstra glad for, var at Lukas, i likhet med pappan sin, fikk oppleve sine to første somrer på hytta, og at de er foreviget i bilder som vi kan vise han senere...:)

(Jeg har fått to vakre stoler også, men de står i garasjen, og det kommer nok bilder etterhvert;)


Med en liten klump i halsen, 
ønsker jeg dere alle en fin søndag:)

Klem
Kjersti

18 kommentarer:

  1. huff, så trist kjersti...
    men som du sier har dere mange minner dere tar med dere. også er det jo ekstra koselig å ha de fysiske minnene på kjøkkenhylla da.


    klem beate

    SvarSlett
  2. ..Så ufattelig trist
    Hørtes ut som et Sommeridyll sted uten like. Har jo fått med meg de vakre bildene du har vist..
    Huff..Kan ikke være lett. *trøsteklem sendes*

    ...Elsker vektene du viser, skjønner godt du er forelsket i de:)

    ..Har selv vekt-mani*knis*
    Har 2 av den første typen du viser, en i hvit og en i mintgrønn, samt et par til vekter fra 40-årene.

    Elsker nostalgien og uttrykket til disse gamle vektene, herlige:)

    Masse klem til deg vennen

    SvarSlett
  3. Nej, så trist. Förstår att det känns vemodigt. Kram till dig!

    SvarSlett
  4. Uff det er så trist sånne ting- og så dumt at det ikke går ann å gjøre det på noen annen måte enn å selge :-( Har opplevd akkurat det samme. Min mormors barndomshjem, sommerhuset vårt i Arendal ble solgt i forfjor sommer og det var ikke lett for noen av oss. Får klump i halsen bare jeg tenker på det. Men jeg skjønner hvorfor...ingen har råd til å ta over/kjøpe seg ut og det blir for mange til å dele på..

    Men utrolig flotte ting du hadde fått med deg da..de hjelper vel litt tenker jeg ;-)

    Ha en fin sommer videre!

    SvarSlett
  5. Huff, så vemodig!! Jeg har nettopp vært hjemme der jeg kommer fra, og første gang jeg ikke har vært i barndomshjemmet mitt.. Var rart å se opp på det, og tenke at jeg aldri skal dit igjen.

    Men minnene er der alltid!! husk det :)

    Klem

    SvarSlett
  6. Huff, så vemodig!! Jeg har nettopp vært hjemme der jeg kommer fra, og første gang jeg ikke har vært i barndomshjemmet mitt.. Var rart å se opp på det, og tenke at jeg aldri skal dit igjen.

    Men minnene er der alltid!! husk det :)

    Klem

    SvarSlett
  7. ... No fekk eg ein klump i halsen... Har beundra den hytta og bilda dine der ifrå så mange gongar... Men du har minna, og du har bilda. Og kanskje får du og dine ei ny hytte i framtida?

    Veldig vakre ting du fekk. Og veldig vakre bilder.

    God klem, forstår så godt at sinnsstemninga di er i gråtonar i kveld.

    Elin.

    SvarSlett
  8. oi så trist da! Så vakkert det var der og! Rart med steder man har vokst opp ved...glemmer det aldri! Ha en koselig kveld videre og kos deg med gode minner og gode bilder!

    SvarSlett
  9. Skjønner godt at det er både trist og vemodig. Det så jo ut som et helt vidunderlig sted. ♥
    utrolig fine vekter og skåler du har fått med deg da. På den måten kan du mimre og ta frem de gode opplevelsene stadig vekk.
    Ha en god søndagskveld Kjersti. Stor klem fra meg

    SvarSlett
  10. Å, nei så trist.. Men godt med gode minner som dere kan dra frem :-) Og fine gamle gjenstader.. Koselig med kommentar fra deg, jeg kjøpte blusen i vinter tror jeg. Så ikke helt fersk nei, tror faktisk jeg kjøpte den på salg og så mulig de har solgt den en stund ja. Ha en fin kveld, selv om det er en litt trist kveld. Klem C.

    SvarSlett
  11. Ååå, jeg vet nesten akkuratt hvordan du føler det.. Bortsett fra at dette var min forlovedes familie sin hytte og at det endte godt, så kjenner jeg igjen følelsen.
    Hytta var eid av flere, og det var ikke aktuelt å ha den sammen, derfor endte den på det åpne markedet. Og aldri i verden hadde vi trodd at hytta skulle bli "vår", altså i min forlovedes familie.
    Men jammen fikk vi det ikke til... og vi er overlykkelige (var nemlig der vi ble kjærester), men forstår UTROLIG godt hvor trist det må være når det går andre veien.

    Som du sier, så har du jo mange gode minner og mange foreviget med kamera :) Og jammen fikk du deg noen flotte minner i form av veldig fine ting! Bollene var skjønne, og vektene også!

    Ha en fin søndagskveld i regnværet...
    Hilsen Stine

    SvarSlett
  12. Ja... så ble det slik... Det er virkelig trist når eiendommer selges ut av familien. Vi har også opplevd det og det er kjempe trist. Enda kan jeg tenke det, selv om det er mange år siden nå. Men det er en ting som ikke blir borte: MINNENE. Så ta vare på dem Kjersti! De har du lenge lenge....!!!

    Og du har det sykt ryddig i hyllen din!

    ;O)

    HIhihi. Liv

    SvarSlett
  13. God kväll (eller snarare god natt) Kjersti!

    Tusen tack för tipset om kylskåp, jag ska genast kolla upp det!

    Vilka vackra bilder du visar(som vanligt)!

    Kram Helena

    SvarSlett
  14. Huff så kjedelig da, og når det blir gjort på den måten...

    Godt du har minnene, bildene, og nå litt klenodier også. Så kanskje dere en gang kan få deres helt egen hytte og skape nye minner der ;)

    Nydelige boller, og vektene også.

    Klem fra Nina

    SvarSlett
  15. Äsch vad trist. Vilka fina bilder du visar!Så mycket fina saker!
    Sköt om dig!
    Kram Sanna

    SvarSlett
  16. Hei,
    Kjenner igjen den følelsen - vi solgte familiestedet ved Lyngør for noen få år siden. Stedet der jeg tilbragte pinse,lange sommerferier og høst i 40 år.
    Det var "greit" da vi solgte, men nå ..... vel, hadde stedet vært kommet for salg, hadde jeg nok satt himmel og jord i bevegelse får å kjøpe det tilbake. Ikke minst for at barn og barnebarn skulle få oppleve det som jeg fikk som liten og ung. Kanskje en dag du får muligheten. Fortsatt god sommer til deg uansett.

    SvarSlett
  17. Huff, det må være grusomt! Håper aldri hytta vår blir solgt:( Heldig du var som fikk disse fine minnene med deg da! De var helt nydelige:)

    Ha en fin uke:)

    SvarSlett