fredag 30. juli 2010


Manko på dagslys...?

Hva gjør man da? Jo, jeg tjuvlåner lyslenken til lillegutt;)
Vi sitter jo her og føler vi opplever årets første høststorm, og selv om vi straks trer inn i august måned, skulle det ikke være nødvendig å få høstfeeling og ha lyst til å krype oppi sofaen med ullpledd riktig ennå! (Selv om tanken i og for seg er koselig, og jeg jo elsker høsten....:)
Stemningslys kan gjøre mye med interiøret, og etter min mening gi samme lune atmosfære som levende lys. Lyslenken kommer fra Granit, og jeg har allerede notert ned EN til på handlelisten, før mitt neste butikkbesøk;)


Og så må jeg bare får komme med en liten musikalsk anbefaling i dag også. På årets Slottfjellfestival, her i byen, for bare noen uker siden, opplevde jeg Lissie,  for første gang. Hun kommer fra USA, og slapp debutalbumet sitt i juni.
Hun er litt av alt egentlig, country, pop, rock, pholk, ja litt woodstock følelse får man faktisk! En "girl next door", med en fantastisk stemme, og herlige låter...
Albumet hennes har stått på repeat på Spotify her hjemme de siste ukene, og her og her (live) kan dere høre to ulike versjoner av singelen, When I´m alone.
Legg merke til settingen i live-videoen! Locker skapene, det rustikke treverket, og ikke minst alle lyslenkene;)
Jeg elsker å oppdage nye musikalske talenter, håper hun faller i smak hos dere også;)

I kveld er planen å nyte en bedre middag på brygga i Tønsberg, for deretter å få med oss årets faste tradisjon her i byen, nemlig Postgirobygget konserten. Mulig de kan hjelpe oss med å få frem sommerfølelsen igjen, kos blir det uansett...;)

❞ Nå kommer snart snekkeren, så da får vi håpe at soverommet snart står i ny drakt...! ❞


Det er fredag, og helg,
nyt den...:)

Klem
Kjersti


10 kommentarer:

  1. Godmorgon min vän.

    Den är så fin, ljusslingan...
    Jag stod och höll i den när jag var på Granit senast.
    Det ser så mysigt ut hos dig!

    Lycka till med snickaren!
    Jag hoppas att du bjuder på bilder när det är färdigt :)

    Ha en riktigt mysig helg.

    Kram på dig!!

    SvarSlett
  2. Godmorgon Kjersti!

    Tusen tack för musik tipset!!! Jag älskar att få tips på ny musik. Jag sitter nu och lyssnar på Lissie och är helt i min smak:))
    Vad spännande att snickarn kommer idag! Ser fram emot att se hur fint det blir! Allt är så fint hemma hos dig!!!! De nya pallarna i köket var SUPER fina!

    Ha en härlig helg!

    Kram Helena

    SvarSlett
  3. Uff ja, det er litt av et sommervær vi har.. Jeg sa til mannen min at aldri hadde jeg hatt mer høstfølelse en julikveld enn hva jeg hadde i går. Virkelig ganske stusselig. Heldigvis er det brukbar temperatur i dag, så jeg sverger til shorts i dag og ;-) Selv om det regner ;-) Kose dere på Postgirobygget. Jeg har så lyst, mulig vi prøver å ta en tur bare for å få med oss stemningen og kanskje en smule sommerfølelse!!
    Takk for godt tips om de små helskjønne lampene. Jeg har hatt lyst på slike små lenge, og nå vet jeg hvor jeg får tak i de :) Ha det superkos i kveld! Klem

    SvarSlett
  4. Heisann! Vi hadde faktisk ein herleg sommardag i går, men i natt kom regnet... Men ikkje slik som på austlandet. Har letta opp no. Vi har også brukt ei lyslenkje inne i ein glaskuppel dei kveldane vèret har vore mørkt og trist. Og levende lys ;) Vi får håpe at august blir bedre?

    Nok eit nydeleg bilde frå deg. Kos dokke med Postgirobygget, dei BURDE få fram sommarstemning, om nokon kan klare det?

    God helg!
    Klem!
    E.

    SvarSlett
  5. Så koseleg med lyslenke i stua - eg har ei lik, kjøpt for mange år sidan. Den pyntar opp på jentene sitt rom, lyslenker er fine overalt - heilt einig med deg:-)

    ..Så får me håpe sommaren kjem igjen...Her regnar det idag.

    Klem

    SvarSlett
  6. Hei Kjersti!
    Så spennende med alle deres prosjekter! Gleder meg stort til å se inn i deres nyoppussede rom! For jeg tipper vi får et glimt med tiden??!!!

    Kos deg i helga, Kjersti!
    Her er det tak-legging (eller jeg driver og koser meg da) og alt står på hodet... Men vi har det bra og vi vet at det blir fint! Snart har vi røde teglstein på taket vårt!!

    Klem fra Liv

    SvarSlett
  7. Så deilig med masse lys, og så herlig med ungefri og konsert! Vi sender barna til mine foreldre i morgen og skal i lag i Stavern i morgen, så jeg håper på deilig vær!!! Tusen takk forresten for hyggelig melding på bloggen! God sommerhelg!

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder :) Ikke det helt stor sommerværet -så da må vi kose oss inne..

    Lissie er helt fantastisk!! Stemmen, stemningen i musikken - hele ho er bare så bra!! Så heldig du er som har hørt ho live da!!

    god helg -og lykke til med prosjekt soverom :)
    klem Carina

    SvarSlett
  9. Hej!
    Vilka fina bilder!!! Slingan från Granit har jag oxå - älskar dem.
    Ha en skön helg!
    Kram J

    SvarSlett
  10. Jeg skal definitivt teste ut musikktipset ditt. Det viser seg jo at vi har nokså lik musikksmak. :)
    Kjøpte meg lysslynge på Granit når vi var i oslo. Min var med stjerner på og jeg gleder meg til høsten når jeg skal henge den opp. men det er jo leeeeeenge til....
    God klem fra hanne Mette

    SvarSlett