tirsdag 13. juli 2010


Herlige Hellas...



Ja, da var vi vel hjemme i Norge, etter to deilige uker i Hellas... Det er rart med det, man lengter så etter å reise, og vips så er alt over!
Men for noen uker vi har hatt! Det tar faktisk litt til å fordøye alt... Og når jeg går igjennom de nesten 800 bildene jeg har knipset, så er jeg veldig taknemmelig for alle øyeblikkene jeg har forevighet:)

Bildene over er fra en strandrestaurant vi besøkte ved flere anledninger. Det var vel først og fremst atmosfæren som fanget oss, og med en fantastisk utsikt over det turkisblå havet, måtte det bare bli stemning...
Det meste gikk i hvitt, med innslag av lys turkis og lys oliven. Alle bord og benker var bygget på stedet, i ulike platåer, og langs veggen lå det store hvite steiner som ble opplyst når kvelden kom...




Vi tilbragte den første uken på idylliske Mykonos, Hellas´ jetset øy nr. 1... Jeg skjønner jo nå hvorfor 9 av 10 greske postkort knipses enten her eller på Santorini.
Kritthvite hus med blå skodder, små kirker med kupler hvor enn man måtte vende blikket, vindmøller, oliventrær...., ja inntrykkene er mange, og jeg har flere bilder på lur;)
Videre forflyttet vi oss til Naxos, der vi brukte dagene på den langstrakte Plaka stranden...




Men ikke minst var ferien toppen for de 3 småtrollene som var med på turen! De kunne ikke hatt det bedre der de plasket rundt i vannkanten, for ikke å snakke om all oppmerksomheten de fikk av både lokalbefolkning og andre turister, der de sjarmerte med sine "bye bye" gloser og slengkyss;)

Å feriere med småbarn gir alt en ny dimensjon, og er absolutt ingen hindring! Selvfølgelig krever det litt ekstra planlegging i forkant, og restaurantbesøkene blir ikke helt som de en gang var... Det blir tidlige kvelder og ikke minst morninger, men jeg kunne ville ikke hatt det annerledes!Pappane leide seg noen spreke ATV´er, så når barna sov sin daglige lur, ble det rundtur på øya for mammane;)
Vi avsluttet ferien med en dag i Aten, og da var det bare å bestige Akropolis for både store og små!

Tusen takk for alle koselige kommentarer og mailer jeg har fått mens jeg har vært bortreist, nå gleder meg til å ta turen innom dere alle...!
Planen var nemlig å poste dette innlegget i går kveld, men midt i alt så våknet lillegutt med feber, og da er det bare mamma som gjelder;)



Ønsker dere alle en 
fin sommerdag...

Stor klem
Kjersti


24 kommentarer:

  1. Så deilige bilder og herlig inspirasjon for en god sommer!

    Ha en fortsatt deilig dag!

    Hilsen Cathrine

    SvarSlett
  2. Så mysiga sommar bilder,,,,,
    ha en fortsatt underbar sommar!
    kraaam Annaleena

    SvarSlett
  3. hei kjersti
    høres ut som en herlig ferie!
    hellas er deilig!

    klem beate

    SvarSlett
  4. Åh, det så virkelig idyllisk ut. Det er noe eget med Hellas og øyene.

    Dere kan nok leve lenge på disse ukene...
    God bedring til lillemann!

    Klem Nina

    SvarSlett
  5. Hei hei kjersti... Hørtes ut som dere har hatt en deilig tur, og kost dere masse.....
    Ha en fin dag
    klem victoria

    SvarSlett
  6. Hej!

    Vilka underbara bilder, vackra barn och vacker mamma!:)

    Ha en skön sommardag!

    Kram Pernilla

    SvarSlett
  7. Vad härligt ni ser ut att ha haft det och vad fiiina du och sötaste sonen är!!:-)

    Ha en finfin dag i den vackra sommaren min vän!

    Kraam Sofia

    SvarSlett
  8. Hei du, takk for kos hilsen. Så skjønne bilder du også har lagt ut.. Ser helt nydelig ut! Så koselig at dere var på tur med Line & fam. Du må hilse henne så mye fra meg neste gang du treffer henne. Hun er jo bare skjønn! Alltid et stort smil på lur :)

    Har aldri vært på Santorini, men jeg har såååå lyst. Og jeg har falt pladask for hotellet... Har allerede forsøkt å selge det inn som noen dagers "getaway" for mannen & meg neste år da vi feirer 5-års bryllupsdag (i februar, vel & merke, men vi kan vel drøye feiringen til juni?!;).. Jeg drømmer meg helt vekk på en dag som denne. Ikke har jeg sovet stort heller pga uværet som herjet inn over oss i natt! Fyttirakkern!
    Du, kan jeg være så frekk å spørre hvordan du har klart å få den fine fonten på bloggen din? Jeg har forsøkt meg tusenvis av ganger, men klarer ikke manipulere html-kodene ;-) Har utrolig lyst på Century Gothic som font!

    :)

    SvarSlett
  9. Hei
    Ser ut som dere virkelig har hatt en fantastisk ferie, herlige bilder... Men hvordan var det å komme seg til Naxos med barn? Var der for en evighet siden og jeg husker den turen ut dit som et lite mareritt. Vi dro vel kanskje direkte fra Santorini til N.

    Ha en fin dag!
    -lisa

    SvarSlett
  10. Lovely!!
    Jeg kom akkurat hjem fra to herlige uker i Puerto Banus...og ja, her sitter jeg inne og titter ut på regn!! Håper det blir en deilig sommer i Norge fremover :) Vi er i full gang med flytting og det er så fint å komme innom deg for litt inspirasjon... jeg må prøve å myke opp stilen min litt med noen "naturlige innslag" og det er du sååå flink til :)


    Hilsen C

    SvarSlett
  11. Velkommen hjem igjen Kjersti:)
    Har savnet deg på bloggen din ;)
    Høres ut som dere har hatt en helt fantastisk tur og nå får jeg bare enda mere lyst til å dra til Hellas!!!

    Ha en nydelig dag videre :)
    Klem Marie

    SvarSlett
  12. Velkommen hjem Kjersti:)
    Så og hørtes ut som en superdigg ferie:)
    Kos dere videre!
    Klem Camilla Marie

    SvarSlett
  13. Så deilig! Hellas er nydelig :-) Fantastiske bilder også, god sommer videre!

    SvarSlett
  14. Ohh vad härligt det låter!

    Och vad härligt att ha dig åter:)


    Största kramen Madde

    SvarSlett
  15. Velkommen hjem igjen! Flotte bilder du har lagt ut, det ser jo bare helt herlig ut! Godt å ha deg tilbake, gleder meg som en unge til dine flotte blogginnlegg!
    Stor klem Cathrine

    SvarSlett
  16. så herlig bilde av deg og sønnen din.

    SvarSlett
  17. Hei!
    Jeg har nylig blitt fast følger av bloggen din, som jeg synes er kjempefin! Elsker de lyse fine fargene, samt redigering av bilder og tekst.
    Det ser ut som dere har hatt en kjempetur til Hellas, og jeg må si jeg misunner dere. Men det er ikke mange ukene til det blir min tur nå :)

    Håper du har hatt en fin dag!
    Klem Ina

    SvarSlett
  18. Hei min venn,

    Velkommen hjem!

    Nydelige bilder og du er så fin du også:)

    Gleder meg til å bli inspirert av deg igjen jeg.

    God klem fra meg.

    SvarSlett
  19. Så godt å se deg igjen! Ser ut som dere har hatt en helt fantastisk ferie. Det blir ikke det samme å reise med småbarn. Det er annerledes, men man vil jo ikke ha det på noen annen måte. Alt til sin tid, ikke sant? Nydelig bilde av lillegutt og deg. Du er jo så søt! Lillegutt også såklart. :)
    Krysser fingrene for at du har tatt finværet med deg hjem og at vi får noen fine sommerdager her også. Klem fra hanne Mette

    SvarSlett
  20. välkommen hem!!

    å vad ni har haft det härligt!!
    kan tänka mig att ni längtar tillbaka...

    så fina fina ni är, du och Lukasen ;) hoppas att han mår bättre nu!

    vi är hemma i stan och vänder. åker tillbaka på fredag igen för på söndag är det STOR loppis som gäller. jag håller tummarna för fina fynd!!

    kram och kram igen!

    SvarSlett
  21. välkommen hem!!

    å vad ni har haft det härligt!!
    kan tänka mig att ni längtar tillbaka...

    så fina fina ni är, du och Lukasen ;) hoppas att han mår bättre nu!

    vi är hemma i stan och vänder. åker tillbaka på fredag igen för på söndag är det STOR loppis som gäller. jag håller tummarna för fina fynd!!

    kram och kram igen!

    SvarSlett
  22. Så härligt ni verkar haft det! Grekland är så fint och maten är ju bara så himla god!

    SvarSlett
  23. Åh vad härligt det låter Kjersti! Du är en inspiration för mig och mina tre små troll. De har just blivit så stora att vi åtminstone funderar på att åka utomlands. Det verkar ju som om ni var på ett fantastiskt ställe också! Nästa år är det kanske vår tur :)

    Kram Jenny

    SvarSlett
  24. ÅÅÅ! Det hørtes helt fantastisk ut:D HÅper på flere bilder:)

    Ha en fortsatt fin sommer:)

    SvarSlett