mandag 26. juli 2010


Hvor blir det av sommeren da....?



Jeg trodde jeg hadde et tillitsforhold til yr.no, men det ser jamen meg ikke sånn ut... I mange dager har hun (ja, kaller henne det...), lovet denne kommende uken med SOL og temperaturer over 20 grader! Men i går kveld gjorde hun plutselig en helomvending! Så her sitter vi da, INNE, og kjeder oss...!!
Hadde gledet meg til å ta med Lukasen på stranda her hjemme på øya, men det ser ut til at vi må drøye den slags sommeraktiviteter...
På bildet har han på seg sine supersøte Havaianas, str. 22, som jeg kjøpte før vi dro på ferie. Jeg var spent på om de kom til å sitte på, men det gikk kjempefint, ingen gnagsår heller:)
Ballongbuksen er fra Memini seiler opp som en favoritt denne sommeren, uten tvil! Har den samme i denimstoff, og strikken oppe og nede er superpraktisk, og ikke minst veldig sjarmerende...;)




På fredag gjorde jeg en helomvending her hjemme, og flyttet spisebordet og taklampene mye nærmere kjøkkenet! Den dagen vi skal bytte ut vinduene, så må bordet stå denne veien, og jeg har vært fristet til å gjøre dette lenge nå (egentlig bare for å se...). Men så fornøyd ble jeg, at det blir nok stående permanent, selv om vinduene ennå ikke er byttet ut:)
Det ble mye lunere, nå som ikke bordet står foran det store vinduet, og man føler at man sitter på kjøkkenet og spiser, noe jeg ønsket:)

Nyt mandagen!


Klem
Kjersti

25 kommentarer:

  1. hej vännen!!

    där kom ju bilderna!! så fint det blir Kjersti! du är precis som jag, har lite svårt att vänta :)))

    vilka söta små fötter!! här visar sig faktiskt solen idag men det är inte så varmt.
    det blir en shoppingtur till Malmö idag, till pojkarnas stora besvikelse ;)
    jag vet inte riktigt vad jag ska locka med men jag kommer nog på något (hi-hi)

    Kram på dig!!

    SvarSlett
  2. Hej Kjersti!

    Vilka söta små fötter!!
    Här är vädret heller inte något vidare:( Mulet och grått.
    Jag brukar också titta på yr.no och såg den totala omvändningen. Nu blir man rädd att det fina vädret inte ska komma tillbaka.

    Otroligt fint matrum ni har!!!

    Ha de fint/Helena

    SvarSlett
  3. Flott bukse og sandaler :) Så nydelig på kjøkkenet deres også, en fin blanding av stoler. Flotte vekter du viste i innlegget under.

    SvarSlett
  4. Herlige sandaler og bukse på den lille skjønnasen:)
    Her er været veldig fint i dag, så det må nytes!

    Syns jo kjøkkenet ditt og allt annet for øvrig i huset ditt bare er knallfint!! Men det er gøy å gjøre litt forandringer:)

    Huset vårt er ikke så stort, og med kjøkkenøy på kjøkkenet, så er det ikke så mange muligheter å flytte rundt der... Ellers rundt om i huset har møbler stadig noen runder;D

    Ønsker deg en god dag, tross vær som ikke er helt som bestillt hos deg...;)

    SvarSlett
  5. hi,hi... du flytter inn på kjøkkenet og jeg flytter ut av kjøkkenet... bra vi har litt å pusle med...

    skjønne små føtter i skjønne kjipp-kjapper!

    har jeg sagt det før tro???
    !digger! stolene dine!

    klem beate

    SvarSlett
  6. Så fine bilder da :)
    Vurderte selv å kjøpe flip flopps til minstemann (og str 22) i sommer, men ble ikke så jeg gjorde det. Får ha det til gode til neste sommer :) Supersøte bukser da. Kanskje jeg bare må sette i gang symaskinen, så det blir slike på minstemann her og. MeMini har jo bare masse fint!


    Klem

    SvarSlett
  7. æsj, yr har jo vist feil i nesten to uker. Jeg blir gal.
    Vi som akkurat har kjøpt oss båt, har plutselig blitt veldig opptatt av værmeldingene. Men når den bare melder feil blir det utrolig vanskelig å planlegge noe som helst. Skulle tro det satt en gjeng med jordbærplukkere der nå.. De vet hvertfall ikke hva de driver med.

    Fint bilde av spisebordet deres :)

    SvarSlett
  8. He he, akkurat nå er solen og sommeren tatt turen til Sandnes! Og det var på TIDE! Så ikkje stjel den tilbake, please... :) Neida, unner hele Norges land sommer og sol! Søte små gutteføtter i herlige sandaler! Krysser fingrene for at dere får det like fint som oss (uten at dere tar det fra oss da..) Ha en fin dag! Klem C.

    SvarSlett
  9. Herlige barneføtter!
    Her sitter vi også inne å lurer på det.. det har plaskregnet kontinuerlig i ett døgn, og jeg lurer virkelig på når solen skal titte frem igjen.. (..yr altså...)

    SvarSlett
  10. Ja Kjersti...lurer på akkurat det samme:)Vi venter og venter på denne sola...som sjelden vil vise seg:(
    Men håper du koser deg uansett:)
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  11. Åhhh, så søte sommerføtter!!!
    Og så koselig det så ut på kjøkkenet!
    Isj, så kjedelig med dette trauste sommerværet ja...
    Vi tyr til litt treg sommeroppussing inne og håååper på at solen snart vil komme tilbake! ....
    Ha en fiiin mandag du og!
    Klem ♥

    SvarSlett
  12. Nydelige små føtter, utrolig sjarmerende!

    Er det mulig å be om litt fler oversiktsbilder fra interiøret deres? Dere har det så fint, men hvis det er mulig, kan du ta noen som gir mer helhetsinntrykk? Alá bildene fra "den gang da"...

    En annen ting, bruker du PC eller Mac? Jeg bruker Mac nemlig, og på den er bloggen din veldig lys. Enkelte ganger synes ikke teksten, og man må skru ned lysstyrken på skjermen for å se noe. Vet ikke om andre lesere har det på samme måten, men tenkte å si ifra.

    Ha en fortsatt god dag, håper på litt sol nå!

    SvarSlett
  13. Koselig blogg du har, er innom den titt og ofte for inspirasjon. Kan jeg spørre hvor du har fått tak i boksaven M? Hadde de flere bostaver? Skal skrive en velkomsthilsen i gangen vår.

    SvarSlett
  14. great blog, stunning pictures!

    nice day,
    sinnenrausch :-)

    SvarSlett
  15. Hei Kjersti !
    Takk for koselig besøk etter ferien ! Hadde dere det fint ? Så deilig med ferie til Hellas, der var det vel akkurat passe varmt :) Nei, her er det grått og trist i dag, så sånn er det. Men i grunnen er jeg fornøyd jeg med været vi har hatt hele sommeren. Det er ikke vennen min helt enig med. Men så sitter har ofte inne når jeg er i hagen, så han får skylde seg selv, hehe

    Det er råtøft i kjøkkenet ditt!!Supre kontraster. Deilig å flytte rundt på møblene, det kan gjøre mye med et rom. Jeg har heller ikke tålmpdighet til å vente. Jeg malte ei hylle og måtte straks dekorere for å se hvordan det ble. Det var så vidt den ble tørr, i tillegg er den heller ikke skrudd fast. Vi håper ikke noen smeller for hardt i døra!

    Klem Aina

    SvarSlett
  16. HEJ!
    Underbara bilder du visar och vilken underbar blogg du har, värsta drömbloggen ;)

    See you later Aligator!
    Kramiskramar // Olivia ♥

    SvarSlett
  17. Som alltid herlige bilder!! Sommeren kommer den, bare vent :-)

    SvarSlett
  18. Hei Vennen!
    Så nydelige sandaler og ikke minst bilde av spisestuen. Elsker stilen din :-)

    Ja, været, jeg har gitt opp! Yr har meldt flott vær lenge, her ble det og helomvending og bare regnskyer!! Usj!

    Gleder meg slik til Kreta og varme i august!

    Ha en fin kveld!
    Klem J

    SvarSlett
  19. Herlig bilde!
    Jeg visste ikke at det fantes havaianas i så små størrelser! Hvor har du funnet de?
    Ikke at det er så mye vits denne sommeren, men kanskje neste år blir bedre:)
    Jeg får gnagsår av de fleste sko, men havaianasene er supre på!:)
    Nydelig bukse! Jeg var også ute etter den her tidligere, men da var de utsolgt for den størrelsen mini bruker:(
    Har flere andre bukser fra MeMini, og elsker alle!:)

    Nydelig spisested bilde!
    Lekkert å mikse tolix og eames!
    Vi har fire eames rundt spisebordet, og på ønskelisten står et par tolix:)

    Ha en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  20. Hei Tina:)

    Jeg viser gjerne flere bilder, men bildet i dag ble tatt på impuls, og jeg kan love at med en aktiv 2 åring løpende rundt, så var nok resten av stuegulvet dekket med duplo i alle regnbuens farger, traktorer, 3hjul sykkel og togbane;)
    Jeg har det sjelden helt striglet, så det krever litt mer planlegging...! Men det kommer nok;)

    Jeg bruker også Mac, og på min så ser det ikke lyst ut...
    Hmmm, fikk tilbakemelding på det tidligere i år, og da endret jeg fonten en tone mørkere, og så fikk jeg forståelse for at det ble bedre.
    Mulig det kommer an på den enkelte maskinen man sitter på da...;)

    Ønsker deg en fin kveld:)


    Hei anonym,

    Bokstaven er en del av HOME som jeg kjøpte på Home & Cottage for ganske lenge siden...
    Men det er mange nettbutikker som selger bokstaver i ulike materialer:)


    Klem Kjersti

    SvarSlett
  21. Så nydelige små føtter!
    Er heller ikke spesielt god venn med yr om dagen, men må vel bare innse at slik er den norske sommeren..
    Kos dere som best dere kan i regnværet. :)

    SvarSlett
  22. Hei Kjersti:)

    Så kult med havaianas til han:) jeg har strittet imot, trodde de var vonde for små føtter, men da blir det kanskje til neste sommer da;)

    Ser ut som en velykket helomvending, og forandring fryder jo alltid:)) Du har det så fint, du vet jeg digger det:))

    Håper det kommer sol til dere!
    Sommerklem, Marte

    SvarSlett
  23. Åh vad fint Kjersti! Härligt med lite omflyttning där hemma, det mår man alltid bra av. Och de där fina små fötterna med Havaianas - sååå söta!

    Kram Jenny

    SvarSlett
  24. Hei vennen,

    De søteste sandaler.....
    Har du kjøpt dem her?..
    Jeg har vært litt fraværende på kommentarene i det siste sorry.

    Nydelige bilder du viser her og under.
    så utrolig leit at stedet måtte selges!!

    Dere har det jo så fint at jeg bare sitter her og drømmer meg bort jeg!!

    Ha en super dag min venn.

    God klem fra meg.

    SvarSlett
  25. Instead of looking at your gorgeus tableset with all my favorite chairs around it ;) I shuld be outside sanding my own kitchen table.. I have a n oldie of what I painted the legs with chalk paint .. for the top I want a really bleachy look so I should sand the dark woord down....

    SvarSlett