mandag 22. november 2010


What to do
in Rome...



Hei alle sammen:) Mitt fravær de siste 5 dagene skyldes en liten tur til en av verdens absolutt vakreste byer, nemlig ROMA♥ Min kjære samboer hadde nemlig planlagt og booket denne turen helt i skjul for meg, og jeg ante ikke hvor vi skulle før inntil et par dager før vi dro.
Jeg har vært i Roma 2 ganger tidligere, men nå var det 8 år siden sist og det var et gledelig gjensyn. Byen har ikke forandret seg i det hele tatt, og det føltes om om det var i går at jeg satt mine bein her for første gang, da jeg startet min Interrail tur her som 19 åring. Mange fine minner strømmet på...
Roma kan beskrives som storslagent, og må bare oppleves. Historie og ruiner rundt hvert gatehjørne, vakker sydeuropeisk arkitektur, og ikke minst det pulserende bylivet.





Beskue vakre "Fontana di Trevi", og kaste en mynt over skulderen for lykke.




Vindusshoppe i shoppinggaten over alle shoppinggater, "Via dei Condotti", 
med Louis Vuitton, Prada, Dior, Chanel, Dolce & Gabbana på rad og rekke...




Nyte folkelivet på Romas blomstermarked "Campo de Fiori", og la seg friste av alle de friske grønnsakene, oliven i alle varianter, og utallige tørkede krydderurter...




Å besøke Vatikan-museet er et must. Det er en spesiell følelse å tre inn
i "Det Sikstinske Kapell", og se de sterkt troende katolikkene
faktisk ta til tårene...




La seg fascinere av alle Romas (og Vatikanets) prester, og deres bekledning.
Man føler plustelig at man befinner seg i en scene fra "Angels & Deamons"




Ta fatt på de 138 trinnene i Spansketrappen, som ligger i den ene enden av Via dei Condotti...




For så å nyte utsikten og Romas tak fra toppen. Peters kirken kan skimtes i bakgrunnen.
Lengter tilbake allerede...



Tusen hjertelig takk for all oppslutning og fine ord under "giveaway" innlegget". Helt satt ut over alle som har meldt seg på! Ekstra hyggelig at så mange av dere uten blogg valgte å gi et lite livstegn fra dere! Jeg har ikke rukket å lese gjennom alle hilsnene ennå, så skal sette meg ned i kveld;)




Ønsker alle en fin start på en ny uke

klem Kjersti






26 kommentarer:

  1. Høres rett og slett helt fantastisk ut. Bildene er så stemningsfulle at man nesten føler man var der... ♥
    Godt å høre at dere koste dere.
    Avbrekk er godt for kropp og sjel.

    Klem Hanne Mette

    SvarSlett
  2. Ser ut til at du har hatt en strålende tur. Var litt rart å hente opp bloggen din, og se innlegget ditt; var innom bloggen Karnas hus i ettermiddag og hun hadde vært i Roma denne helgen hun og hadde vært på mange av de samme stedene som deg. Følte nesten at det var hennes blogg jeg var innom igjen.
    Skjønner godt at du lengter tilbake, jeg har ikke vært der, men håper å få kommet meg dit en gang ;)
    Ha en fin uke du og.
    Klem, Mette

    SvarSlett
  3. Fantastiske bilder! Roma er nydelig og VELDIG romantisk!! Jeg får aldri nok av den byen. Vi skal ha en uke der i september. Arbeidsgiveren min har 120kvm leilighet midt i byen. Praktisk! GLEDER MEG! :)

    Kitty :)

    SvarSlett
  4. wow, nyyyyydelige bilder!
    ser ut som du har hatt en fin tur...

    SvarSlett
  5. nydelig!!! jeg vil til Roma ♥

    ha en kjempefin kveld :)

    klem

    SvarSlett
  6. Fantastiska bilder! Har inte varit i Rom än, men det står på min lista!

    Kram Pernilla

    SvarSlett
  7. For en flott tur du/dere har hatt! Og så romantisk samboeren din er!:) Roma har jeg veldig lyst til å besøke også, men først blir det mest sannsynlig Paris:)
    Klem Kristin

    SvarSlett
  8. Take me there!!!

    Inspirerande blogg!

    M @ Lit de Parade

    SvarSlett
  9. så deilig!!! det så aldeles skjønt ut:)

    flotte bilder du har tatt også!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  10. Hei Kjersti... Endelig! Velkommen hjem! :) Jeg begynte faktisk å bli en liten smule bekymret for deg her...
    Jeg sitter og leser gjennom Roma innlegget og får både tårer (gledestårer altså!) og frysninger...... - gode minner. For seks år siden giftet vi oss der i et gammelt kloster fra middelalderen. Takk for de fine bildene. Jeg mååå tilbake snart jeg også....

    Så herlig med en overraskelse!

    Nyt hjemkomsten!

    Klem Randi

    SvarSlett
  11. Så fine bilder du tar;) En fryd for øyet rett og slett! Tenk å bli overrasket med en slik tur... Så romantisk;)

    Ønsker deg en fortsatt fin kveld.

    Klem fra Pernille

    SvarSlett
  12. Se DER kom de ja;) Sååå flotte bilder, Kjersti!! *dån* Det ser helt fantastisk ut!!! Har vært i Italia, men aldri i Roma. Men nå planlegger vi en tur til våren ... Blir glad for gode tips og råd om f.eks. overnatting.

    Ha en fin uke!

    KLEM KLEM
    Anette:)

    SvarSlett
  13. Ooooj, så fine bilder fra det som ser ut som en helg nydelig helg! Håper dere har både fått oppleve og slappe av! Godt å ha deg hjemme igjen også!:) God klem fra meg

    SvarSlett
  14. I know what you mean Rome he is really like that fascinating in every corner
    Ciao from italy
    Marzia

    SvarSlett
  15. I know what you mean Rome he is really like that fascinating in every corner
    Ciao from italy
    Marzia

    SvarSlett
  16. For noen fantastiske bilder. jeg har aldri vært, men har villet, og de bildene var bare toppen av kaken. Neste reise må gå til Roma!

    SvarSlett
  17. Hei Kjersti,

    Vi liker veldig godt din blogg hvor du med stor iver og interesse skriver om interiør og design. I denne forbindelse vil vi sette stor pris på om du kunne tenke deg å stå på vår blogger outreach liste om dette og tilsvarende tema.

    For tiden holder vi blant annet på med en konkurranse hvor man kan vinne en Quooker – den kokende vannkranen (se www.quooker.no for mer info om produktet). Hvis du kunne tenke deg å stå på denne listen, vennligst kontakt Erik Sørflaten på erik.sorflaten@no.mslworldwide.com

    På forhånd takk.

    Med vennlig hilsen
    Erik Sørflaten

    SvarSlett
  18. Høres ut som en nydelig tur. Vi var der på "par-tur" for noen år siden og likte oss særdeles godt der. Å gå i historiens fotspor, nyte god mat og drikke samt bare holde hender er ganske så fint igrunn.

    SvarSlett
  19. Nyt ferie, nyyyyt Roma! Det er en vakker by. Fine bilder du har tatt, regner med vi får se mer fra turen. Chiao Bella!

    SvarSlett
  20. Lengter tilbake...
    Var selv i Roma i Oktober :)
    Italia er fantastisk!

    SvarSlett
  21. Hærlighet det hørtes fristende ut med en slik reise...Kan tenke meg det er en by man aldri blir lei eller får nok av!! Nydelige bilder!!
    Klem Tove

    SvarSlett
  22. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  23. Åh, for en herlig overraskelse fra mannen, jeg er imponert. Håper turen var like fantastisk som bildene viser :)

    Anette

    SvarSlett
  24. Ahhh, så vakre bilder. Dette vekket virkelig minner fra i sommer da vi var der og bla feiret bursdagen min. Dog var det nærmere 40 grader og hetebølge, men vi fikk virkelig nytt hvert sekund der. Frister veldig å reise tilbake igjen. Takk for at du delte disse herlige bildene og vekket alle de fine minnne til live igjen!

    God klem fra meg.

    SvarSlett