onsdag 24. november 2010


Italian knit




Det ble ikke så mye shopping i Roma (italiensk mote er ikke helt meg), men en strikket rundpute ble nå i allefall med hjem! Så for meg at dens runde form (bokstavelig talt), og myke tekstur, vil lune opp et ellers så hvit julehjem når den tid kommer... Det eneste jeg egentlig angrer på nå, er at det ikke ble med et par til...




Men, på en annen side så forestiller jeg meg at denne ikke kan være så altfor vanskelig å strikke selv....?? Og jo tykkere garn, jo fortere blir man jo ferdig;)


(Den stripete puta bak, har jeg sydd selv. Stoffet er fra Ikea, 
og det var min gode venn Anna-Malin, som tipset meg om 
det da hun sydde noen puter før sommeren.)



Nyt dagen
klem Kjersti




25 kommentarer:

  1. Fin pute - minner litt om Pickles´ Puff Daddy:
    http://www.pickles.no/puff-daddys-baby/2009/2/7/puff-daddys-baby.html
    ca. samme framgangsmåte, vil jeg tro :-)

    Ha en fin dag!
    Hilsen Veronica

    SvarSlett
  2. Jepp, den er som en miniversjon av strikkepuffen. Som jeg forøvrig har strikket over halvveis, men mangler noen garnbunter på;)

    SvarSlett
  3. å, du har det så fint Kjersti!!

    (du har mail ;)

    Kram!

    SvarSlett
  4. Så fin den er! Og sånn en strikker du i en fei, kjenner jeg deg rett:) Ha en god dag, Kjersti! Klem; Heidi

    SvarSlett
  5. SÅ fin pute!! Du fikser lett som ingenting å strikke en sånn selv :)

    Kitty

    SvarSlett
  6. Ja det er jo bare rettstrikk. Kanskje du bare kan bruke det du har strikket til puffen så langt?

    Det stripete stoffet har ligget på vent hos meg siden i sommer...kanskje på tide å få sydd de putene? Huff...

    Hilsen Nina

    SvarSlett
  7. Heia

    Så i et kommentar at du ikke visste hva du skulle ha til adventstake. Jeg har og et tips for adventstake på min blogg.
    Det går an å gjøre det veldig enkelt.

    Ta en titt du!
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  8. Kjempefin pute, nå fikk jeg lyst til å strikke!!:)
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  9. Du har ett så mysigt hem.
    Idag ska jag hämta ut mitt nya renhorn:) Mitt gamla brötds i flytten :(

    Ha en fin dag
    Kram Madde

    SvarSlett
  10. En liten versjon av denne må jo bli "perfekt"! ;o)

    http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=124&d_id=8&lang=no

    SvarSlett
  11. Å den strikkeputen var herlig!! Godt kjøp :))

    SvarSlett
  12. Den ligner på en prikk på puffen jeg har strikket, både i farge og fasong, bare min nok er større ;) Puff daddy. Kjempefin er den! Så gøy :)

    SvarSlett
  13. Stilig!! Kanskje jeg kan ønske meg en sånn av mamma til jul ;) Har ikke helt tålmodighet med å strikke selv ;)

    Klem Ellen

    SvarSlett
  14. Kjempefin pute! Har lyst til å friske opp mine med nye trekk selv :)

    SvarSlett
  15. Så snygg nya kudden är! Hela ditt hem är så fint och mysigt, jag gillar det jättemycket!

    /Kristina

    SvarSlett
  16. stilig, og jeg må si jeg gleeeder meg til å se jule-hjemmet ditt snart;)
    ha en god dag!

    klem Birgitte

    SvarSlett
  17. Så utrolig flott pute, og ikke minst lekker stue, digger den ;)
    og ser ut som dere har hatt en fantastisk flott tur til roma, så koselig med en sånn romantisktur planlagt av mannen....
    ha en flott uke
    klem victoria

    SvarSlett
  18. Veldig fin pute! Ser absolutt overkomlig ut å få til også.
    Ikke at jeg har tid, men i teorien er det en god ide. ;)
    Stripeputene var også knallfine. Passet helt perfekt hos deg.

    Klem fra meg

    SvarSlett
  19. Du är helt OTROLIG på att ta bilder!!
    Love it ♥

    SvarSlett
  20. Fantastiske bilder, Kjersti. Du imponerer meg. God torsdag!

    SvarSlett
  21. Kjempestilig, men har all tro på at du klarer å strikke en sånn selv. Tror jeg må lete frem strikkepinnene selv og friske opp i gamle barneskolekunster. Ha en kjempefin helg :-)

    SvarSlett
  22. Hei Vennen! :-D
    Så nydelige bilder fra Roma, det er en by jeg lenge kunnet tenke meg å besøke!!
    Nydelig strikket pute som ble med hjem. Vi har nettop kommet hjem fra 4 dager i Sverige, deilig og avslappende!

    Håper du får en fin dag i morgen og god helg!
    Klem Jorid

    SvarSlett