torsdag 4. november 2010



Jul "i min gate"
by Granit




Jepp, nå våger jeg faktisk å bruke ordet "jul", vi har tross alt tatt steget inn i November, og den kommersielle julen ser jo ut til å komme tidligere og tidligere for hver år...
GRANIT kom nylig med sin julekolleksjon, og deres innslag av naturelementer, avispapir, sort/hvite kontraster, ja rett og slett en enkel base, (men allikevel noe uten om det tradisjonelle), gikk rett hjem hos meg! Fjøslyktene har jeg allerede fått i hus, og det må nok bli en Oslo tur i nærmeste fremtid for å sikre meg flere av disse kreasjonene...;)

Hva synes DERE  om Granit sin variant av jul...? Selv liker jeg at produktene kan brukes ellers i året også;)

(Solen ser for øvrig ut til å titte frem i dag, så jeg skal benytte anledningen til å knipse noen helhetsbilder av apotekerskapet)



klem Kjersti





26 kommentarer:

  1. Nydelig, fantastisk kule synes jeg!! Hvor får jeg tak i Granit? Ha en fin dag:-)

    SvarSlett
  2. Hej!

    Vilka fina julprydnader, gillar pappersstjärnorna...måste köpa...

    Tack för tipsen

    Kram Anna

    SvarSlett
  3. Hei anonym:)
    Den eneste butikken i Norge (dessverre),
    finnes på Grünerløkka i Oslo.

    Fin dag til deg også:)

    SvarSlett
  4. Elsker slike utradisjonelle juleting! :-) Så dette fallt virkelig i smak for meg. Synes virkelig Granit skal utvide sine butikker til resten av Norge.. Hmm, skulle hatt noen dager til i Oslo kjenner jeg! ;-)

    Ha en fin dag vennen! Her skal jeg vaske til helgen .. Puh, arbeidslyst kom treng deg på!

    Klem

    SvarSlett
  5. Hej!

    Är en riktig Granit älskare. Underbara och fina saker som man kan ha till många olika tillfällen. Kulorna som man själv kan skriva på kan man ha vid många roliga och fina tillfällen och även de andra sakerna. Korgen är riktigt fin.
    Underbart fin blogg du har, verkligen en njutning för själen :)

    Anna

    SvarSlett
  6. ... å JAAA!!! Dette var go'saker!!! *overbegeistret* Må nok en tur innom butikken på hjørnet på Løkka sporenstaks!! Var på Ikea i går. Det var faktisk overraskene mye koselig der også, fant mange fine gaveposer i gråpapir bl.a. Litt "gammeldags jul-stil" på Ikea i år. Det kan vi like ...

    Ha en fin dag:)

    KLEM KLEM
    Anette:)

    SvarSlett
  7. Ååå, fantastisk! O natulige jul med din glede! :) Her er det bare å slå seg løs! Ha en fin dag!

    SvarSlett
  8. Kjempefine ting - forstår ikke i det hele tatt at vi ikke har Granit i Danmark... sukk... Klem; Heidi

    SvarSlett
  9. I LOVE GRANIT!!
    jag är så glad att vi fått butiken till vår stad :)
    måste ta en tur inom och kika på nyheterna!
    men inte idag, för nu sticker jag på ett litet fotouppdrag. det ska bli skoj.

    vi hörs min vän ♥

    SvarSlett
  10. Hej kjersti,

    blev så paff när jag såg ditt inlägg, för imorse satt jag och knåpade ihop ett lite liknande kollage från granit.

    Tänk vad lika man kan tänka ibland :)
    Har väntat och längtat efter granits kollektion och blev så glad att den äntligen kommit upp.

    Älskar granits färgskala och sig allt kunde få flytta hem till mig.
    Hoppas på en besök hos granit innan jul!

    En fin dag önskar jag dig.
    kram från ett ruggigt novemberfinland

    SvarSlett
  11. For å si det sånn... Jeg skal på Granit!! Superfint! Helt i min gate:)

    SvarSlett
  12. Granit sin variant av jul er helt nyyyyyydelig. Kjente de ikke før, men har superfine ting! Takk for tipset.:))
    Ha en fin dag
    Hilsen allesistgut

    SvarSlett
  13. Myyye fint her!
    Kommer helt klart ti å ta turen innom for litt juleshopping merker jeg :)

    Ha en fiiin dag! Klem ♥

    SvarSlett
  14. Granit har verkligen många fina ting iår! Griffelkulorna tänkte jag göra själv, har gamla BLÅ julkulor hemma och griffelfärg ;) ha en skön helg, KRAM

    SvarSlett
  15. Likte kjempegodt papirstjernene:) skulle ønske det var en granit butikk i Tønsberg, de har så mye fint og kjempepraktiske matbokser vi har brukt i flere år.

    SvarSlett
  16. Nå angrer jeg bittert for at jeg har flyttet fra Oslo, for dette var jo kjempestilig! Enig med deg at det er fint å kunne bruke det året rundt :)

    SvarSlett
  17. Helt klart, likte dette godt, men alt for langt til Oslo fra meg, huff! Håper du får en fin tur da!

    SvarSlett
  18. Hurra for fantastisk julepynt! Jeg ble så inspirert av disse neverstjernene av bjørk,jeg gikk rett ut og plukket never fra bjørketrær :) sitter nå med en haug hjemmelagde bjørkeneverstjerner som venter på julen :) har brukt dymoen på noen av dem også...med "god jul." !
    Takk for en alltid like inspirerende blogg.
    ha en fortsatt fin dag, blogghilsen Ive

    SvarSlett
  19. Jeg savner Granit. Buhu...
    Likte spesielt godt bjørkeproduktene. Skal en tur til Oslo i slutten av mnd så jeg får se om jeg får overtalt mannen til en Grunerløkkatur. ;)
    Gleder meg såååå til jeg kan begynne julepyntingen!
    Klem Hanne Mette

    SvarSlett
  20. Kjempefine ting - heilt i mi gate òg!

    Klem

    SvarSlett
  21. Kjempe tøffe. Og jeg må bare si at du har en utrolig fin blogg :) Masse inspirasjon å hente!! :))

    SvarSlett
  22. Det enkle er ofte det beste...kul stil :)

    SvarSlett
  23. Mange flotte ting du viser!

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  24. Synes disse tingene var veldig flotte og veldig deg ;D

    SvarSlett
  25. Jeg var innom Granit på Grünerløkka for bare noen dager siden, masse flott både i julepynt og gaveideer!

    SvarSlett