torsdag 27. januar 2011


Tidløst, men unikt...





(sisters agency)

Vi har jo et tilbygg som vi forhåpentligvis får startet på til våren, og dette skal romme nye soverom og et stort nytt badI den anledning har hodet mitt allerede kværnet en god stund, med tanke på romløsning og materialvalg, og bildene over gjenspeiler flere av mine egne tanker rundt dette.

Jeg drømmer om en spesialtilpasset vask/benk, i støpt betong, gjerne med åpne hylleløsninger. Det jeg liker spesielt godt på det øverste bildet, er det smale plankegulvet som er lagt rundt badekaret, der vannet renner ned under gulvet. I tillegg liker jeg den lille skilleveggen som skaper en illusjon om "to rom i rommet", en følelse av "to avdelinger";)
Vola armaturet, designet av Arne Jacobsen, har vi allerede på toalettet, og det tidløse uttrykket passer inn, nesten uansett stil.
Bildene øverst er hentet fra Sisters Agency, og det nederste er et inspirasjonsbilde jeg dessverre ikke husker hvor jeg fant (noen som vet kanskje...?)

Idag har jeg vært en tur på Lillestrøm og besøkt årets Gave & Interiørmesse. For å konkludere mitt inntrykk, så var det vel 3-4 stand som skilte seg ut (som vanlig), mens det som alltid også er mye, kanskje ikke fullt så tiltalende...
Jeg tok ikke noen bilder, da dette er forbeholdt pressen, men Solveig i Nib, knipset og intervjuet, så det dukker nok opp en reportasje etterhvert vil jeg tro!
Etterpå hadde vi en hyggelig lunsj på en café like ved, og med 16 kalde grader ute, var det godt med noe varmt i kroppen, brrr...
Det er alltid deilig å bli inspirert, og det som tiltalte meg mest med tanke på hva som kommer til våren, var nok de duse pastellene som prydet både møbler og tekstiler! Bare gled dere:)


Nyt kvelden,
klem Kjersti



25 kommentarer:

  1. Flotte inspirasjonsbilder! :) og en flott blogg du har! God helg!
    -Anine-

    SvarSlett
  2. Flotte inspirasjonsbilder! :) og en flott blogg du har! God helg!
    -Anine-

    SvarSlett
  3. for et vanvittig flott baderom!

    SvarSlett
  4. Virkelig mye lekkert å se her, ja. Nydelige baderom. Vi holder på med innspurten av vårt. ;)

    SvarSlett
  5. Så enkelt og flott :)

    Ha en nydelig kveld :)

    Martha.

    SvarSlett
  6. Tack för fin inspiration..måste bara få säga att av alla norska bloggar är du min favorit, ääälskar dina bilder:)

    Kram Mia

    SvarSlett
  7. Ååå, så fint! Men jeg kunne tenkt meg noen fargeklatter innimellom også da.. Men som basis -perfekt!;)
    Ha en god kveld!
    Klem Birgitte

    SvarSlett
  8. Hei!

    Vil bare si at bloggen din er nydelig og gir meg masse inspirasjon. Og så lurer jeg på om du kan fortelle hvilken font du bruker som ser håndskrevet ut? Den du bl.a. har skrevet "jeg fortsetter å drømme" med...

    Ha en fortsatt herlig kveld:)

    Mari

    SvarSlett
  9. Herleg inspirasjon! Vi skal ta til på badet vårt i løpet av våren er tanken, men det kjem sikkert til å bli veldig klassisk og enkelt sia vi har planar om salg om ikkje for lenge - men på mitt neste bad vil eg heilt klart legge i litt meir pengar og spesielle løysingar.

    SvarSlett
  10. Mycket snyggt! Jag visade själv den översta bilden på min blogg i tisdags! I realy like ♥

    k r a m // t i n a

    SvarSlett
  11. For et lekkert baderom....
    Ja her kan man bare drømme :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  12. Very nice bathroom you have! Lovely bright white!

    SvarSlett
  13. Hei hei.
    Herlige inspirasjonsbilder. Det er så godt å få mer dagslys inn gjennom vinduene.
    Betongvask ja. Det hadde vi i kjelleren i huset vi hadde før. Synd jeg ikke kunne ta den opp. Den var rustikk og fin, men veide et tonn he he.
    Riktig fin fredag til deg

    SvarSlett
  14. Rå flotte inspirasjonsbilder du viser.Er ikke tvil om at badet deres kommer til å bli lekkert.
    God helg:)

    SvarSlett
  15. Riktigt fint, hade mer än gärna haft ett badrum som såg ut så :)

    Tack för inspirationen!

    Kram Linda

    SvarSlett
  16. Så lekre bad, virkelig noe å drømme om. Herlig inspirasjon :)

    Klem, Mette

    SvarSlett
  17. Draumebad... Vårt hovedbad har aldri blitt blogga om. Er liksom ikkje i stil med resten av huset. Vi har ca.15 kvm i kjellaren som skal innreiiast til bad også. Det kriblar i hjerna når ein ser slike bilder! Men, det er nok mykje vi skal ha gjort før det skjer noko på den fronten :)

    God klem!
    E :)

    SvarSlett
  18. Veldig, veldig lekkert!!!!

    God helg til deg! Gleder meg til å følge deg i oppussingen;)

    Loppeklem

    SvarSlett
  19. jeg drømmer med deg kjersti, nyyyyyydelig!:)

    her er det bitende kaldt men solen skinner for fjerde dag på ra så jeg skal ikke klage. deilig å kjenne at dagene blir lengre og lysere :)

    ønsker deg en fin helg,
    klem og kos fra meg

    ps: ingenting slår gjærbakst nei, nammmmmm :)

    SvarSlett
  20. Åååh vilka badrum, jag vill haaa! Vi har ett litet badrum idag, med tvättmaskin och dusch! Önskar mig ett stort så man kan ha badkar, mest för mina barns skull!

    Ha en fin helg, kraaam!

    SvarSlett
  21. En sån underbar blogg du har! Sååå mycket fin inspiration:-)
    Vad glad jag blir!
    Du hamnar absolut på min blogglista.

    Kram anna

    SvarSlett
  22. Jeg er så innmari enig med du!
    Drømmebad!
    Gleder meg til å følge veien videre mot ditt drømmebad!!!
    Håper alt står vel til:)
    God helg på deg!
    Gode klemmer:)))

    SvarSlett
  23. Åh, fantastiske bilder!

    Må du betale for å få tilgang til bilder på Sisters Agency?

    SvarSlett
  24. Hei,
    jeg koser meg sånn med bloggen din! Du har så mange søte tips og ting som virkelig inspirerer:) Koser meg sånn når jeg leser!
    Jeg lurte på hvor du har fått tak i skriften du bruker? Spesielt den løkke skriften du ofte skrievr "lykke" med, og her "jeg fortsetter å drømme".. den er så fin.

    Sofie, 21

    SvarSlett