fredag 7. januar 2011


Stylingoppdrag for Jotun



Godt nytt år kjære bloggvenner:) Jeg glimrer med mitt fravær om dagen, og nå er vi sannelig rammet av sykdom igjen... Kjenner at jeg begynner å bli litt mettet på Kong Vinter!
Uansett, jeg skrev jo at jeg gjorde et lite stylingoppdrag for Jotun for noen uker siden, og selv om det var veldig vanskelige lysforhold (taklyset blender) når jeg skulle ta bilder, så hadde jeg jo lyst til å vise dere hvordan resultatet ble! Denne veggen befinner seg i inngangen på hovedkontoret i Sandefjord, så jeg får håpe de ansatte syntes dette var litt hyggeligere enn den tomme veggen...



(NB: Fargen avviker fra fargekartet)


I og med at fargen vi skulle bruke, var Denim Blå fra SENS kolleksjonen, så falt det seg naturlig å tenke gutterom... Jeg hadde tidlig en tanke om en oppbygd seng, for å bruke ulike høyder på veggen. Jeg har selv snekret denne miniatyrsengen og stigen, og uten å ha sett veggen på forhånd, synes jeg den størrelsemessig passet fint inn. Var litt spent på akkurat det;)

Jeg har tatt i bruk naturmaterialer som lammeskinn på gulvet (takk Nina), naturlin på hjemmesydd sengesett, ull undertøy på en jutesnor, og ellers detaljer i treverk.
Dette for å understreke Jotun SENS sin filosofi. Les mer om Jotun SENS her. Jeg har selv brukt SENS maling masse etter jeg ble mamma, og fargekartene er utrolig innbydende, og viser fine kombinasjonsmuligheter.
Takk til Nina i Jotun som var med å hjelpe meg å style. To hjerner tenker bedre enn én;)

Ellers så har det ikke skjedd så mye her hjemme, bortsett fra at jula er kastet på dør! Jeg planlegger en liten makeover på kjøkkenet i helgen, så jeg håper å være tilbake med resultatet så fort jeg blir ferdig:) Stikkordet er treverk...

Ønsker dere alle en fin helg, og må samtidig takke for alle fine kommentarer som dere legger igjen:) Jeg har ikke fått svart dere alle, og håper å ta meg en rundtur nå i helgen!


klem Kjersti





46 kommentarer:

  1. Du har virkelig gjort en fin jobb..lekkert! Fin farge også! :-)

    SvarSlett
  2. Jeg er helt sikker på at denne veggen blir satt pris på ja:) nydelig. Tar du bygging av seng på oppdrag;)

    SvarSlett
  3. Hei!
    Godt med et nytt Kjersti-innlegg, du skuffer aldri! Det var bare LEKKERT :inspirert: Lekre detaljer. Gleder meg mye mye mye til å se resultatet fra helgeprosjektet ditt, kos deg masse og nyyyt helgen max! Klem C.

    SvarSlett
  4. Utrolig fint!
    God bedring og god helg!

    Klem Tonje

    SvarSlett
  5. Hei vennen!! :)
    Så lekkert det ble, regner med de setter stor pris på dette. Du er jo kjempeflink! :-)

    Gleder meg til å høre å se mer fra prosjektet ditt! Nå sitter jeg på jobb, en liten pause i tall og varetelling. Så er det jammen helg og feiring av 1 års dag. En uke for tidlig, men Anderes reiser på jobb neste uke. Hyggelig at han også er med :-)

    HA EN FIN HELG SKJØNNE DU!
    Klem

    SvarSlett
  6. så morsomt oppdrag kjersti!!
    og for et stilig resultat!!!

    ønsker dere god bedring!
    - og god helg selvfølgelig

    klem beate

    SvarSlett
  7. Så fint, utrolig flink du er, jeg holder på å gjør klar rommet til minstemann, denne fargen var kanskje noe å ha på den ene veggen:-).
    God helg
    Hilde

    SvarSlett
  8. Super snyggt
    Du är allt bra duktig, säker stilren stil
    Ha det gott och hoppas på ett fantastiskt 2011
    Annika

    SvarSlett
  9. jamen titta, där är du ju!
    jag har precis skickat ett
    mail till dig :)

    vilket fantastiskt jobb du gjort min vän.
    duktiga duktiga du!

    SvarSlett
  10. guri det ble fint:) den sengen ble imponerende vakker:)

    møkk lei vinter eg og..alt for mykje snø..en kjem jo seg ikkje fra,..missunner ikkje de som går rundt med barnevogner om dagen..:/ God bedring!

    ♥ Linda

    SvarSlett
  11. Lekkert! Har veldig sansen for den blåfargen der.

    God helg! :-)

    SvarSlett
  12. Kjempefint! Så flink du er;)

    Innom for å ønske deg en god helg!

    Loppeklem

    SvarSlett
  13. Endelig er du tilbake! :) Og imponerer oss fra første innlegg.
    God bedring, og gratulerer med vel gjennomført prosjekt!

    Kine

    SvarSlett
  14. så delikat,
    herleg farge og materialer.

    God INSPIRASJON til gutterommet.

    Ønsker deg ei god helg,
    håpar formen kjem seg.

    SvarSlett
  15. Så fint styler, dette var:)
    Men du, grattis med NY-DE-LIG reportasje i elle, sitter akkurat og blar i bladet, det var SÅ fint og koselig! Du kan være stolt av den der!! Skikkelig Kjerstslykke! Og inspirerende, som vanlig:)

    Ha en fin helg, og god bedring i heimen:o)

    Stor klem!

    SvarSlett
  16. Så utrolig morsomt prosjekt Kjersti og helt perfekt for deg, kjempe flott og delikat var det, men du er jo kjent for det ;)
    Huff kjedelig med sykdom i heimen, vi har også vært hardt rammet av det i vinter.... Masse go bedring til deg vennen, og håper det bedrer seg raskt....
    Og ikke minst gleder jeg meg til å se kjøkken prosjektet, blir sikkert kjempe flott som alltid....
    klem victoria

    SvarSlett
  17. Hei på deg!

    Så utrolig stilig det ble. Kjempeflott resultat. Imponert over alt du lager selv. Sengen var utrolig skjønn =)

    Love Kviit

    SvarSlett
  18. Dette ble jo knallfint, Kjersti! Du er jammen flink til å style.
    Ønsker dere god bedring og en god helg. Influensa er i gården også, men klarer ikke å ta det med ro siden vi overtok leil. i går :)
    klem Nina

    SvarSlett
  19. Godt nytt år, søte deg!
    I dag fikk jeg endelig bladd gjennom siste utgave av Elle Interiør, og hvem var vel ikke der??:) Så flott reportasje! Den skal du være stolt av!!:)

    Lekre bilder du viser her! Så utrolig flink du er!!!!
    Kjempeinspirerende!
    Synes også at sense har nydelige farger!
    Vi har malt begge barnerommene med farger derfra, og er veldig fornøyde!
    Utrolig flott med naturmaterialene og de lyse fargene!
    Lekker lyslenke!
    Om du får tid og orker, tar jeg gjerne imot tips om hvor det er mulig å få tak i fine lyslenker!:)

    Ha en fin fredagskveld!
    Håper dere snart er friske og raske igjen!
    Ikke gøy å være så mye syke:(

    Klem!

    SvarSlett
  20. Så flott stylingen ble!!
    Håper dere blir friske snart.
    God helg og klem fra Marie :)

    SvarSlett
  21. Så flott det ble. Kan ikke du komme hjem til meg å style litt også?:0). Den veggen blir nok satt godt pris på.
    Ha en riktig god helg.
    Klem Alfa

    SvarSlett
  22. Nydelig!
    Rett og slett nydelig!

    SvarSlett
  23. Fina bilder! Hoppas ni kryar på er snart.

    SvarSlett
  24. Hei.

    Utrolig lekkert. Det skal du ha. Skulle vært stylist, du.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  25. Så flink du er!! Det ble fantastisk flott:) Behagelig inspirasjon med deilige naturlige detaljer..:)
    God bedring i heimen og riktig god helg kjersti:)
    Klemmer fra Jeanette

    SvarSlett
  26. Dette oppdraget fiksa du virkelig Knallbra! En flott blanding av materialer som både framhever og sklir fint sammen med fargen.
    Dette kan du!;)

    Gøy med innlegg her igjen:) Jeg nyter å titte inn å se flotte bilder, mens jeg selv leter etter litt inspirasjon til prosjekter og blogging...;)

    SvarSlett
  27. Nydeleg, og veldig deg! :) Eg og lillebror tok oss ein prat i kveld om rommet hans. Var ganske klar for ein make-over han også ;)
    Hi-hi! Eg foreslo å ta ned alle plakatane han vil ha over alt. Hmmm... DET var kanskje ikkje ein del av hans plan... Vi har bestilt nytt sengetøy til han, og det plukka han ut sjølv ;)

    Håper forma kjem seg,
    god bedring!

    Og god helg!
    Stor klem!
    E

    SvarSlett
  28. så utrolig flink du er, Kjersti!! Lekker styling!! Må si du imponerer med snekringen din også!!!håper sykdommen er borte vekk før du aner det. Her har stort sett en av gutta vært syk de siste månedene føler jeg!! Men nå er alle friske!! håper sykdommen hos dere er borte vekk før dere aner det!! God bedring & stor helgeklem.

    SvarSlett
  29. så kjempe fint ut!
    masse god bedring til dere.

    SvarSlett
  30. åh åh
    så vackert

    Du är så duktig!!

    kram.

    SvarSlett
  31. Åh, så fint det ble Kjersti! Du er så flink!
    Og det ble veeeldig "deg"! Likte godt den søteste lille sengen! Ønsker deg en heeerlig helg! God klem ♥

    SvarSlett
  32. Det ble veldig fint:) kjempe spennende jobb.. og du/dere har virkelig gjort en bra jobb.

    God bedring.

    camilla

    SvarSlett
  33. Godt nyttår, flinke Kjersti! For en imponerende jobb du har gjort for Jotun. Utrolig delikat sammensetning av materialer og farger, som alltid med dine verk. Gleder meg masse til å se hva prosjektet på kjøkkenet resulterte i. Det er alltid så inspirerende å lese bloggen din.

    Håper at dere er blitt friske og raske igjen. Er helt enig med deg i at det begynner å bli nok vinter nå for en stund. Etter dagens nedbørsmengde tror jeg vi må basere oss på å måke snø en stund til, men man får bare kose seg med hyggelige innendørsaktiviteter imens.

    Ha en super helg!

    Klem Christine

    SvarSlett
  34. Dear Kjersti, I love your blog. It is full of inspiration and I see him as the love you give to your home. Good luck for the future work. Greetings from the Czech Republic Lenka - Beaute

    SvarSlett
  35. Lekkert!
    Nydelig styling!

    Fin lørdagskveld og god bedring:)

    SvarSlett
  36. Hei hei. Så gøy å se hvordan du styler. Kjempeinspirerende. Har fulgt bloggen din lenge, og blir alltid betatt av bildene dine. Blir gøy å se det nye jotun fargekartet, da de alltid har inspirerende bilder å komme med. Ta gjerne en titt på min ferske blogg! Har selv tatt meg den frihet å lagt deg til under de blogger jeg følger :)

    God helg fra Chilli Charm

    SvarSlett
  37. Dette kan du! Kjempebra :) Veldig artig å lese om deg i både Elle og KK, flotte reportasjer! Så gøy å få "fart i sakene". God bedring til dere og lykke til med videre prosjekter :) klem, Gunhild i Lavendelheimen.

    SvarSlett
  38. Ja, det kan være godt med en liten pause innimellom. Det betyr jo bare at jeg har kost meg ekstra mye på utsiden av bloggen {smil}.

    Likte stylingen din for Jotun, og ikke minst artikkel i Elle.

    Fortsatt fin helg til deg. Nå over til godteri-spising!!

    SvarSlett
  39. så dyktig du er kjersti!

    gratulerer med flott artikkel i elle interiør :)

    så gøy at du liker den frokostbloggen du også, synes den er et fryd for øyet...


    masse god bedring,
    stor klem

    SvarSlett
  40. Hei igjen, Kjersti og gratulerer med flott oppdrag! Det ble kjempefint :) Ellers var artikkelen om deg i ELLE DECORATION! både inspirerende og lekker....
    Nyt helgen og lørdagskvelden!

    klem fra Randi

    SvarSlett
  41. Og du, den lille BRIO ovnen er en suksess! Her lages det mat over en "lav sko".... Thanx igjen!

    klem

    SvarSlett
  42. Inspirerende blogg, Kjersti! Flotte bilder!! Er det lov å spørre hvilket kamera du bruker? Er i ferd med å kjøpe meg et nytt speilrefleks-kamera... Send meg gjerne et svar på monamaco@mac.com ;)
    Mvh, M

    SvarSlett
  43. WOW, jeg bøyer meg i støvet!!!
    Du er UFATTELIG flink.
    Ingen over, ingen ved siden??? :)

    SvarSlett
  44. Åh, kjersti DU ER SÅ INSPIRERENDE!! :D

    SvarSlett