mandag 17. januar 2011


Bambi på glattisen



En ting er at det er glatt ute, men jeg føler meg litt som Bambi når jeg blir spurt om å dele mine fototips inne på NIB. Jeg kan jo ikke dette fagspråket, og skriver som jeg tenker og handler;)
Men kanskje kan det være vel så greit for andre amatører også å lese mitt "enkle språk", for det er jammen meg mange fremmedord og uttrykk i fotoverden!
Jeg får jo en del del spørsmål på mail om fotografering, og kanskje finner dere nå noen av de svarene dere søker...? Mi-Rachel og FruFly har også bidratt med sin kunnskap, og jeg suger til meg alle fine tips de kommer med. Innlegget finner dere her!


Ønsker alle en fin dag:)



31 kommentarer:

  1. Tror nok du trygt kan dele dine tips med oss :)

    Jo enklere jo bedre..for oss som ønsker å lære litt !!

    Bildene dine er superflotte !!

    God mandag til deg.
    Klem Martha

    SvarSlett
  2. Tror nok du trygt kan dele dine tips med oss :)

    Jo enklere jo bedre..for oss som ønsker å lære litt !!

    Bildene dine er superflotte !!

    God mandag til deg.
    Klem Martha

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Leste innlegget ditt, og syns det var veldig bra. Gode tips, gode forklaringer, flotte bilder. Som alltid. I det hele tatt, veldig bra innlegg!;-)
    Du skal bare være stolt av det!
    Ha en super dag, og takk for fine råd!

    SvarSlett
  5. Hihi...i så fall er vi flere bambier!:) Håper og tror noen får glede og nytte av det likevel. Jeg synes i hvert fall at innlegget ditt var kjempefint, nyttig og med nydelige bilder - som alltid! Håper dere har det bra, vennen! Klem

    SvarSlett
  6. Ju enklare desto bättre. Tack för att dud elar med dig. Det är så kul att experimentera med bilder, uttryck och form.

    Härliga inspirationsbilder du hade i förra inlägget.
    Önskar dig en skön vecka!
    kram J

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  8. Det var et kjempeflott innlegg vennen! :) Spennende med slikt synes jeg ogs suger til meg all inspirasjon!

    FIN DAG!
    Klem Jorid

    SvarSlett
  9. Et flott innlegg med mange gode og nyttige tips som jeg suger til meg!:)
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  10. Jo enklere jo bedre :)Flott innlegg.

    SvarSlett
  11. Härliga bilder som vanligt :) Japp det är ett antal gånger man nästan satt sig på rumpan denna vinter. Kanske bättre att sätta på sig skridskorna än sina vanliga skor ;)

    Ha det bra!

    Kram Linda

    SvarSlett
  12. Hei! Flotte, og proffe råd spør du meg! :) Du er kjempeflink Kjersti, og du formidler kjempebra, både tekst og bilder!

    Nyt veka!
    Klem E :)

    SvarSlett
  13. Flotte bilder! Så smart med den pinnen under hyllen, det likte jeg veldig godt;)

    Ha en fin mandag!

    SvarSlett
  14. Flotte bilder! Så smart med den pinnen under hyllen, det likte jeg veldig godt;)

    Ha en fin mandag!

    SvarSlett
  15. Du er flink, Kjersti!! Skriver så ALLE forstår:) Kunne bare ønske denne Bambien hadde TID til å "sette seg inn i alt sammen"!? *sukk* Jeg er for utålmodig;) Hvilket redigeringsprogram anbefaler du f.eks.? Må de 3 du bruker kjøpes eller kan de lastes ned fra nettet? ... det kan jo være jeg får tid til å lære meg dette en gang;)) *fårhåpningsfull*

    Ha en fin ny uke!

    KLEM KLEM:)

    SvarSlett
  16. Jeg har veldig god nytte av dine tips! Er helt nybegynner på dette så suger til meg. Tusen takk! :) Siw

    SvarSlett
  17. Sweet simplicity - I adore it!! Have a great week.

    SvarSlett
  18. Hei.

    Jeg synes du formidler en god stemning i bildene dine som mange bloggere ikke klarer.

    Derfor ble jeg skuffet etter at NIB hadde gjort hjemmereportasje hos deg. De klarte ikke å formidle det samme. Neste gang, ta bildene selv slik du gjorde for ELLE. ;-)
    Keep up the good work!

    Ingeborg :-)

    SvarSlett
  19. ah du hadde masse bra tips:) glede meg til nytt kamera i hus..da skal det bli fine bilder!!

    har et sp.mæl..skal lage en sengegavl..og ELSKER din!! Hva heter malingen/beisen du har brukt???

    Ha en strålende kveld

    klemmer linda

    SvarSlett
  20. nå fant eg farge:) du hadde jo beskrevet så pent kordan du hadde gjort det!! så da får vi prøve da:) takk for masse herlig inspirasjon på bloggen din

    SvarSlett
  21. Tuuuusen takk for at du deler fototipsene dine. Enkelt og godt forklart, selv for fotodummies som meg.
    Du tar nydelige bilder. Disse er ikke noe unntak.
    God klem fra meg

    SvarSlett
  22. Hei:) Skal si bloggen din er til stor inspirasjon, bedre å tulle seg bort her enn å lese interiørblader!! Et lite spm, Smeg skapet står på ønskelisten og nå er det en del kampanjer, hvilken str har du på ditt skap? Og er du fortsatt fornøyd? Vi ønsker oss et skap med størst mulig kjøl, men er redd det høyeste blir for massivt! Ditt skap ser strålende ut :) Hilsen Kristin

    SvarSlett
  23. Hei:) Skal si bloggen din er til stor inspirasjon, bedre å tulle seg bort her enn å lese interiørblader!! Et lite spm, Smeg skapet står på ønskelisten og nå er det en del kampanjer, hvilken str har du på ditt skap? Og er du fortsatt fornøyd? Vi ønsker oss et skap med størst mulig kjøl, men er redd det høyeste blir for massivt! Ditt skap ser strålende ut :) Hilsen Kristin

    SvarSlett
  24. ..Tror ikke Elle interiør bare er late når de ber deg ta bildene selv.. ! Ta rosen til deg og fooortsett- spennende og følge deg:)

    SvarSlett
  25. Du tar noen flotte bilder, så jeg vil gjerne lære noen triks av deg, ja :) God tirsdag!

    SvarSlett
  26. Tror det kommer til å gå helt fint jeg!!
    Hvordan er det med deg? Formen fin..?

    Klem Tonje

    SvarSlett
  27. Så spännande, det måste jag läsa. Du tar ju fantastiska foton så det vill jag gärna ta del av :)
    Kram / Kristina

    SvarSlett
  28. Flott lesing og fine bilder her inne på bloggen din. Blir helt garantert og kom tilbake hit. Igår kjøpte jeg meg nytt kamera, det blev en Canon EOS 550D og nå vil jeg lære meg. Hvis jeg kjenner meg rett så kommer dette ikke og gå fort og jeg bare håper på at jeg ikke gir opp. Da er det bra og ha alle fine blogger der man kan finne både hjelp og masse inspirasjon.
    Ha en fortsatt fin uke og takk for et fint innlegg hos NIB!

    Pernilla

    SvarSlett
  29. Du er jo så dyktig, kan godt forstå de spurte deg! Flink til å skrive er du også:)

    Har gitt deg en utfordring inne på bloggen min; ta den om du vil, hadde vært moro å lese:))

    Klemmer fra meg <3

    SvarSlett
  30. Synes du klarer deg veldig bra jeg :)
    Takk for gode tips!

    Klem!
    Amalie

    SvarSlett
  31. Fin blogg och fint hem du har! :)

    SvarSlett