fredag 14. januar 2011


Sofakos med vakker fargepalett...



Når vi sakte men sikkert går mot lysere tider, så kjenner jeg suget etter å fornye litt i heimen. Dere vet jo at jeg ikke er den som bruker mest farger i interiøret, og pasteller har alltid vært min favoritt. Det øverste bildet har jeg hatt lagret i over et år, og det er noe med fargekombinasjonene i de putene som skaper en harmoni og balanse som går rett hjem hos meg... Selv om det i tillegg til de duse pastellene finnes innslag av sterkere farger, så tones det hele ned på en måte som gjør at til og med jeg kunnet våget meg på en "senneps"gul pute;)
Hele putekolleksjonen kommer fra Christina Lundsteen, og man får et helt annet inntrykk av putene når man ser dem i en setting som dette.


“I seek to recycle history by using vintage 
and antique textures from the past, 
this in a modern expression”
Christina Lundsteen

Her hjemme har den siste uken vært preget av en liten gutt med høy feber og luftveisinfeksjon. Dette har satt kreative sysler til side, og kjøkkenprosjektet kom vi ikke i mål med. I dag deriomot skal materialer kjøpes inn, så kanskje dukker det opp noe nytt i løpet av helgen...;)

Og så må jeg bare få takke for alle de fantastisk fine tilbakemeldingene på reportasjen!!! Alt det fine dere skriver, ja jeg har ikke ord for hvor taknemlig jeg er... Jeg har en mailboks som renner over, og jeg skal prøve å komme til bunns i løpet av helgen. 

Jeg ønsker dere alle en fin helgestart!

klem Kjersti



28 kommentarer:

  1. Så fint det øverste bildet er! Jeg synes den sennepsgule puta gjør hele bildet - den tar fram de duse fargene i de andre, for det endrer karakter når en holder over den fargen. Hm - er det dette som kalles komplementærfarger, kanskje? Er ikke flink til å bruke farger selv, blir mest dust her også.

    Ble inspirert av din hjemmesnekring - og tok hammeren fatt før jul.

    Så gøy at du har fått skrive i ELLE interiør! Har ikke kjøpt det på lenge, så kanskje nå :)

    Hilsen fra Moccamamma

    SvarSlett
  2. Vilka härliga färger!! Superfint med alla pasteller i soffan :) Skönt med ett så fint vårinspirerat inlägg!

    Ha en härlig fredag!

    Kram Linda

    SvarSlett
  3. Hei Kjersti! Takk for at du legger igjen koselige kommentarer hos meg, setter pris på det! Bildene du viser fenger noe hos meg og, men er jeg tøff nok til fargeklatter?! Liker iallefall kontrastene. Foretrekker nok kanskje duse farger.. Uff ikke noe kjekt med syke barn. God bedring til lillemann :) Ha en fin helg, og lykke til med kjøkkenprosjektet.
    Klem C.

    SvarSlett
  4. Vakkert! og veldig inspirerande! God bedring til lisjeguten, og
    god helg!

    Klem E :)

    SvarSlett
  5. Helt enig! Inspirerende bilder og nydelige fargekombunasjoner.
    god helg til de og god bedring til lillegutt.

    SvarSlett
  6. Spennende fargekombinasjon. Litt mye farger for min egen sofa tror jeg, men det tiltaler meg absolutt.

    Og grattis med superfin reportasje i Elle! Kjempefine bilder. Skulle jo tro du var proff fotograf Kjersti! Dette har du all grunn til å være stolt av. Nydelig bilde av deg også. Du er jo bare skjønn!

    God bedring til lille Lukasen. Gleder meg til å se kjøkkenprosjektet. :)
    Ha en koselig helg!
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  7. herlig herlig!!!

    så gøy med elle!! så kjempebra ut, flinke deg!!
    og jotun oppdraget ditt da, så kult. du er så dyktig atte!!
    god helg
    håper minsten kommer seg fort!'

    klem kristina

    SvarSlett
  8. Riktigt fina bilder.

    Jag önskar dig en riktigt skön helg!
    Kram Jenny

    SvarSlett
  9. Fine inspirasjonsbilder der :)

    God helg!

    SvarSlett
  10. Utrolig inspirerende blogg du har!! Etter å ha lest en god del av inleggene dine ble jeg veldig inspirert til å gjøre noe med min egen leilighet. Så tusen takk for din lidenskapelige måte å fenge meg (og veldig mange andre) på!

    God bedring til lillegutt, og lykke til med kjøkkenprosjektet ditt i helgen :)

    Hilsen Kaja (også fra Tønsberg :))

    SvarSlett
  11. Du er ikke den eneste som vil fornye litt nå som vi har startet på et nytt år:D Er så mye som står på ønskelisten!

    Har nettopp skrevet et innlegg om en venninde av meg som har pusset opp leiligheten sin. Mye inspirasjon å hente. Turkise vegger og paller som hodegavel. Rett og slett vakkert.

    Fortsett å inspirer oss med dine innlegg:)
    Helgekos Martine "livsnyter"

    SvarSlett
  12. Fint å blande inn litt farger!

    Har følgt lenge med på bloggen din, og den er råbra! Så lurer jeg på en liten ting, : Hvor har du komfyren på kjøkkenet? Kan ikke huske å ha sett det. Elsker kombinasjon av farger og materialer hos deg. Lyst, men ikke kaldt. Rett og slett lekkert!!

    SvarSlett
  13. Hej hej, första gången här! Det var en annan blogg som tipsade om andra fina bloggar (många gör visst det nu) och så hittade jag hit! (Och några nya hittade till mig :)
    Fin blogg du har, jag lägger den till i min blogglista om ok?

    karin

    SvarSlett
  14. Det utrolig nydelig bilder! Vakker fargekombinasjon - inspirerende!!

    Gratulerer med reportasje i Elle!! Moro å lese, og som alltid flotte delikate bilder :)

    God bedring til lillegutt! Her har vi vært syke alle sammen de siste to ukene - nå gleder vi oss alle til våren!
    KLEM Carina

    SvarSlett
  15. me looove! herlig inspirasjon! nyyyter!
    GRATULERER med fantastisk fin reportasje i elle! ♥

    masse god bedring til minsten, stakkar!
    ha en heeerlig helg søte ♥
    god klem

    SvarSlett
  16. Så vackert. Är så förtjust i gråa dörren och så härligt det med alla färgerna.

    Tack för fin inspiration!
    /Annika
    http://precioussister.blogspot.com/

    SvarSlett
  17. Den översta vilden är så harmonisk och vacker. Gillar soffbordet väldigt mycket. Trevlig lördag.
    //Frida

    SvarSlett
  18. Fantastisk vakkert Kjersti! Gjhør at jeg virkelig får lyst til å bli litt mer vågal i gargevelget her hjemme:)

    Det er så fasinerende å følge reisen bloggen din har hatt i det siste. Den har jo blitt helt enorm, og selv om det selvfølgelig er 120% fortjent og mere til skjønner jeg at det kan føles litt stressende noen ganger. Selv jeg blir litt stresset noen ganger over at jeg vet noen sitter og venter på et innlegg, og jeg har jo virkelig verdens minste blogg i forhold til deg:) Jeg håper du klarer å holde motivasjonen oppe også fremover, for det er virkelig en fryd å følge alle de gode ideene dine!

    Fantastisk resportasje i Elle forøvrig. Jeg løp ut sammen med resten av blogg-Norge for å sikre meg et eksemplar og turen var verdt det. Både du og hjemmet ditt strålte!

    Ha en herlig kveld søte!

    SvarSlett
  19. FINT! Og fin reportasje, for et drømmehjem :)

    SvarSlett
  20. Hej
    Vilka härliga blogg!! jag e så glad att jag hitt.

    Mycket fint, Super med alla pasteller i soffan. Härligt med att få ett så fint vår inspirerat inlägg!
    jag har en fråga!!! Vart, hur, på vilket sätt man kan hitta brädor/ plankar som är så fina som du har använda på dina själv byggda eller kanske inköpta möbler? Har några tips till mig?
    Nämligen är så jag behöver bygga ett stort matbord, jag funderade länge på att bygga med väder virke, men jag vet ej hur man kan hitta dess! Eller kanske man kan använda va ny och behandlar det???
    Tusen tack för en så fantastisk blogg och på för hand för hjälpen.

    SvarSlett
  21. Ja - nå må det renskes litt til våren! Pasteller og hvitt er gull - og naturen inn i hus. Liker så godt interiørstilen din.
    God bedring til pjokken. Her har også minsten fått feber. Håper det går raskt over.
    Ønsker deg ei god uke.

    SvarSlett
  22. Herlig inspirasjon!
    Håper minien er bedre i dag :)

    God søndag til deg og dine :)
    Klem!
    Amalie

    SvarSlett
  23. hey you!
    Just wrote a little note at your previous post ;) This one is wonderful as well... I think you are a lover of white and grey tone maybe because that is what i notice and linke in the first picture

    Come over for some black and white inspiration with some French flair! Jut added it to the blog.
    greetings from Amsterdam
    desiree

    SvarSlett
  24. Dette var virkelig nydelig!! :-)

    SvarSlett
  25. Lekkert! En lys og rolig "base" med små fargeklatter - det har jeg sansen for. Jeg falt spesielt for fargekombinasjonen lilla og sennepsgult, jeg, har faktisk ikke sett for meg at det kunne være så fint sammen tidligere :D

    Håper helgen blir fin!

    SvarSlett
  26. Likte godt den soffaen, mange deilige puter så man kan dandere seg til med:) deilig etter en lang uke! ha en fin kveld. Klem fra meg!

    SvarSlett
  27. Mmm...detta gillar jag. Ljus men med mjuka inslag av färg. Nice!

    SvarSlett