torsdag 17. november 2011



meg og denne "drivved beisen"





Dere som har fulgt meg disse årene, har jo helt sikkert fått med seg at jeg har svingt malerkosten, opptil flere ganger, med "drivved beisen" fra Jotun.
For litt siden kontakten Jotun meg, og lurte på om de kunne lage en liten reportasje i deres nyhetsbrev, og på deres nettside, der jeg forteller litt om hvorfor jeg liker denne beisen så godt. Og en del andre spørsmål også;)
Som jeg forteller i intervjuet, så følte jeg det tok litt av i fjor høst, da jeg lagde sengegavelen på soverommet. Denne beiset jeg som kjent med "drivved", og det er ikke få gavler seg har sett i ettertid. Det synes jeg bare er kjempehyggelig, og jeg fikk faktisk mail fra flere ektefeller av ivrige blogglesere, som ville lage sånn til konene sine! Noe så søtt;)
Akkurat det innlegget med soverommet er faktisk det meste leste på hele bloggen, så det er jo tydelig at mange har ønsket å gjøre noe lignende.

Bordet på bildet over, er faktisk mitt første "drivved prosjekt", leeenge før jeg i det hele tatt hadde hørt ordet blogg, haha;)
For det er faktisk snart 3 1/2 år siden jeg sto høygravid (2 dager før termin), og beiset dette bordet. Jeg burde vel egentlig aldri gjort det i den tilstanden, men dere vet hvordan det er... Har man først fått noe for seg, så må det gjøres der og da, høygravid eller ikke!
Og hadde noen sagt til meg dengang at jeg og denne beisen skulle omtales på Jotuns nettsider, ja så hadde jeg vel bare smilt og ristet på hodet;)
Jeg skal lete gjennom arkivet, og linke til alle prosjektene under her jeg...

Intervjuet kan leses HER, og så kan du jo melde deg på nyhetsbrevet deres også!

Noen linker: Soverom, Kjøkken, Kjøkken, Stue, Stue, div... 


Snart står forresten et nytt prosjekt for tur...



KLEM



38 kommentarer:

  1. Hei Kjersti!

    Takket være deg og bloggen din, så oppdaget jeg også Drivvedbeisen!;)
    Du er Drivvedens "mamma" for meg...hehe...
    Nå har jeg Drivved rundt om i hele huset, og jeg er nesten avhengig av den!;)

    Takk for gode tips, du er så utrolig flink og kreativ!

    Ha en herlig torsdag!;)

    Klem fra Regine!

    SvarSlett
  2. Även jag har upptäckt denna underbara bets. Jag har målat en helt ny lastpall. Den fick underbar färg och patina. Nu fungerar den som en hundsäng i äkta industristil.
    Ha en fortsatt skön dag!

    Kram Maria

    SvarSlett
  3. Hei hei!
    Man må jo bare like bloggen din, og jeg har veldig så sans for måten du presenterer bilder på! Hvilke programmer bruker du for å få dette til? Eller ligger mye av dette i bloggmalen eller?
    Takk for masse flott inspirasjon!
    -Hege Beate-

    SvarSlett
  4. Hei:)

    Regine,
    haha, jeg elsker jo å være mamma, så tusen takk:)

    Hege Beate,
    jeg bruker Photoshop:)

    :)

    SvarSlett
  5. Hei!
    Så artig å høre om hvordan den populære Drivved malingen har sitt "opphav" fra :) For det er jo DU som har introdusert den til de tusen hjem. Du har en stil som mange blir inspirert av (ja, inkludert meg..) Keep up the good work sweetie! :) Ha en flott dag!

    SvarSlett
  6. Så gøy!! Drivvedbeis er veldig deg slik inntrykket jeg har fått gjennom bloggen din. Og jeg har også svinget kosten med drivvedbeis etter inspirasjon fra deg. Det er det beste med blogglandia - all inspirasjonen!
    Har du pusset litt på kommoden etter beisingen tro? Den er superstilig! Liker også godt bildesnora, den var en fin idé:)
    Ha en flott dag!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  7. Nydelig bilde...
    Drivved beisen er fin den og veldig deg :)
    Så stas med intervju og greier...
    Velfortjent ;)
    Jeg har sansen for beisen "Patinagrå" og har brukt den flere plasser.
    Ha en fin dag du inspirerende Kjersti :)
    Klem May Helen

    SvarSlett
  8. Även jag har fallit dit på den betsen, tack var dig och din blogg :)
    Kramar Kicki

    SvarSlett
  9. Alltid lika ljuvliga bilder här!
    Paketinslagningen är helt galet snyggt!=)

    Kram till dig!

    SvarSlett
  10. Hei Kjersti!!

    Så flott artikkel :)

    Jeg er også veldig glad i drivvedbeisen, har beiset det hjemmelagde spisebordet vårt i denne!! Lekkert :)

    Håper det går bra med dere, håper vi sees igjen snart!

    Klem

    SvarSlett
  11. Flotte bilder og fin artikkel. Ja, det er ange som den siste tiden har hevet seg over den mer naturlige og røffe lokken med beis i naturtoner og mørkere treverk på møbler og stæsj. Vi bygde eget hus og flyttet inn i fjor til jul, og jeg valgte ut beisen - IKKE DRIVVED , heldigvis :-) - men en annen, for tre år siden da vi begynte å planlegge og tegne huset vårt. Malte alle veggene i huset med den; malte og tørket av med fille, og det ble fantastisk flott. Var kjempelei alt det hvite, hadde et "hvitt" interiør for seks -syv årene, og kjente den gangen allerede at det ikke var meg. Men de mer rustkke, jordnære fargeonene og valørene er bare nydelige.

    Flott blogg du har!

    Ha en fiiin dag videre.

    SvarSlett
  12. Kjempefin artikkel! Du har talent innenfor interiør, det er det ingen tvil om!

    Også er det så fint at du har blogg, slik at du kan dele gode ideer med deg! Synes bloggen din helt klart skiller seg ut, både med ideer og ikke minst de fine bildene! Og ja, jeg har oppdaget drivved-beisen her jeg også:) Du burde nesten hatt provisjon fra Jotun;)

    Nå håper jeg det kommer ett langt interiørinnlegg fra deg snart;)

    //
    Karianne

    SvarSlett
  13. hadde det vaert logisk aa importere drivved beis til Spania - hadde nok jeg ogsaa beiset NOE her ogsaa jeg ja!!!

    SvarSlett
  14. Den är livsfarlig! Jag betsar ALLT hemma :)

    SvarSlett
  15. jada innovativ du da

    SvarSlett
  16. utrolig fint hos deg!! hvor er potten fra tine k kjøpt? jeg leter etter dem!!

    Kristine

    SvarSlett
  17. Hurra for "Drivvedbeisen" fra Jotun! Den "reddet" de flotte dragerne,i taket på hytta vår. Nå har de fått samme patina som 100 år gamle dragere har :)Hyttestua på "Konglebu" har nå fått litt av den samme sjarmen som gamle tømmerbygninger har :)
    Supert at du deler "Drivvedlykken" med oss andre :)Lykke til med videre "Drivvedprosjekter"!

    SvarSlett
  18. Heisann Kjersti! Så utrolig fine bilder, og bordet er jo bare rålekkert. Du har jammen meg sansen:-) Har lenge vært på jakt etter et sånt tre som du har i potten din, hvor får man tak i disse? Synes de er så fine nå som vi går mot jul, er litt tidlig med svibler enda synes jeg.

    Håper på svar:-)
    Ha en super helg!

    Gode klemmer fra meg

    SvarSlett
  19. Så utrolig flink du er!

    Ha en god helg.
    klem

    SvarSlett
  20. Kom over bloggen din ikveld!!
    Såå mye fint du viser!
    Drivved beisen har jeg hørt mye om men enda ikke prøvd den, men nå er jeg hvertafll smittet!! Du inspirer med bilder og viser at dette er noe du kan!
    Hit kommer jeg tilbake, du har herved en ny følger:)
    Riktig God helg:)

    SvarSlett
  21. Hej hej, kikar in! Vilken fantastisk blogg du har! / Helena

    SvarSlett
  22. Ups, kom i skade for å skrive "DRAGERE i taket" i en tidligere kommenter her om hvor flott Divvedbeisen er. Den riktige benevnelsen er ÅSENE i taket (runde store tømmerstokker som bærer taket)....har fått mange sure meldinger fra snekkerne på hytta om den feilen.
    Uansett, jeg stemmer i med deg Kjersti. Interiørbeisen til Jotun er topp....spesielt fargen Drivved og Sjøsand :) En flott og spennende Blogg du har :)

    SvarSlett
  23. Heihei! for en fantastisk blogg du har:D mye god inspirasjon!

    lurer på hvor du har kjøpt/bestillt spisestuestolene dine? skal kjøpe di til nye huset mitt, men har du noen tips til hvor det kan lønne seg å bestille di?:):)

    SvarSlett
  24. Hei, Herlige og inspirerende bilder hos deg. Klem Siv

    SvarSlett
  25. This is my first time visit at here and i am truly pleassant to read all at single place.
    Also see my webpage > rugs

    SvarSlett
  26. Good day! Would you mind if I share your blog
    with my zynga group? There's a lot of people that I think would really appreciate your content. Please let me know. Thanks
    Also see my webpage - chelsea transfer news today

    SvarSlett
  27. Admiring the dedication you put into your blog and detailed information you present.
    It's nice to come across a blog every once in a while that isn't the same outdated rehashed information.
    Fantastic read! I've saved your site and I'm adding your RSS feeds to my Google account.
    Here is my weblog ... perfumes originales

    SvarSlett
  28. I really like it when individuals get together and share thoughts.
    Great website, stick with it!
    My web page: pizza games girls boys

    SvarSlett