lørdag 8. desember 2012



Blir det jul her i huset tro...?






Det spørsmålet har jeg stilt meg selv utallige ganger de siste ukene...
Med viten om at snekker(e) skal labbe rundt her noen uker, en inne og to ute, så har jeg fryktet at disse dyrbare ukene ikke skulle gi meg den rette julefølelsen.








Innvendig har vi ENDELIG fått lister i stue og kjøkken, og jeg har malt for harde livet de siste dagene!
Alt av møbler har stått midt på stuegulvet, og det har rett og slett ikke sett ut her!
MEN...., det gjør noe med motivasjonen når ting faller på plass, så jeg var rask med å få inn noen juleelementer jeg skal jeg love;)








Jeg kommer sikkert til å smyge inn litt dag for dag, det er jo DET som er det hyggelige, nemlig å forberede denne høytiden...








Det blå skapet har endelig blitt sort, og fått selskap av et "krittjuletre" for anledningen;)
Julestjernene er på plass i vinduene, noen kjøpt, noen laget selv.








Endelig kan jeg VISE frem vinduene istedet for å skjule dem, for ikke å snakke om skillet mellom vegg og tak, som har spriket i snart ett år....;) 
Jepp, renovering tar på, men det er SÅ verdt det når man blir ferdig! Riktig nok "step by step"...;)








Kelim og kabelstrikk i skjønn forening!








Vår spiseplass, som kanskje er det stedet i huset jeg tilbringer aller mest tid, også i julen...







Noen hjemmelagde papirstjerner har det også blitt, av noen gamle bøker jeg fant på loftet.
Jeg har prøvd meg på en variant som er hakket mer avansert enn denne også, men da må det noe annet til enn gamle skjøre bokark merket jeg fort...;)
Geviret har kommet opp også, etter ett år på loftet. Det er liksom noe med jul og gevir, og vakkert å dandere er det også;)


Henger meg på NIB utfordringen med disse bildene:)


Nå står ribba i ovnen, 
og det er aller første gang jeg tilbereder den selv, 
så dette kan bli interessant;)


Juleklem


41 kommentarer:

  1. Så utrolig fint du har det!!! Hvor er sauskinnet fra?

    SvarSlett
  2. Herlighet så lekkert hjem og bilder!
    Legger meg til som følger :) skal kose med med en kopp kaffe og bloggen din etter barna er lagt :)

    *Mari*

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig:)
      Velkommen skal du være:))

      Slett
  3. Så nydelige bilder!! Kjempekoselig stemning!

    SvarSlett
  4. Ohhh, det er bare super fint.
    Love your pictures!
    Marie

    SvarSlett
  5. Så vackra bilder,skåpet med granen riktigt snyggt. Ha en bra kväll. /Anna

    SvarSlett
  6. Ser ut som du er godt i gang:9
    Nydelige bilder og herlig pyntet:)
    Ha en god kveld
    Klem Merete

    SvarSlett
  7. what a lovely decoration - i can't even decide, what i love most! :)

    have a wonderful weekend
    salma

    SvarSlett
  8. Så utrolig fint :o)
    Lyst og herlg.
    Ha en fin helg!
    Klem Susanne

    SvarSlett
  9. Å, jada - du har absolutt jul i huset! Jeg er ikke fan av et overpyntet hus selv, så liker godt at det er litt detaljer her og der! Sikkert godt å få ting på plass ja. Har jo selv malt stuegulvet, så vet absolutt koss det føles å stå midt oppi det! Man blir veldig inspirert til å bli ferdig

    SvarSlett
  10. Fantastisk inspiration som vanligt här hos dig! Kram Nilla

    SvarSlett
  11. Åh, så fint! Skøn julestemning og smukke billeder. Elsker din stil!
    // Lene

    SvarSlett
  12. Nydelige bilder Kjersti ♥
    Herlig stemning:)
    Lykke til i utfordringen!!

    SvarSlett
  13. Du har lyckats igen, du din magiskt kreativa själ!! Få kan göra ett hem så levande & ombonat & samtidigt hålla sig till denna underbara färgskala....tusen tack för inspirationen. Klem m

    SvarSlett
  14. Tosi tosi kaunista!!!
    Sååå vackert.

    SvarSlett
  15. Your Christmas interior is very beautiful!

    SvarSlett
  16. Kjempefine bilder!! Inspirerende som alltid! -Flinke du :)

    SvarSlett
  17. Rålekkert du har det! Sjekk gjerne ut min blogg også, jeg er en en uke gammel fersking.

    SvarSlett
  18. Kjempefine Bilder! .. og nydelige ting, digga stilen din:-)

    SvarSlett
  19. Åh så fint du har. Underbart. Skåpet med griffelfärg är jätte läckert.
    Kram på dig
    Eva

    SvarSlett
  20. Oioioi...her skal jeg så absolutt tilbake når jeg har bedre tid:)
    flott blogg! nydelige bilder:)
    legger meg til som følger,
    og ønsker deg en god start på uka!
    nina

    SvarSlett
  21. Det var en vakker stjerne! Hvilken bok har du funnet oppskriften i?
    Veldig vakre bilder på bloggen din:-)
    Mvh Synnekr@yahoo.no

    SvarSlett
  22. Så vakkert hjem du har :-) Hvor den fine kelim-puten kjøpt? Denne har så fine farger..
    Takk for fin & inspirerende blogg.

    Mvh Randi

    SvarSlett
  23. Amazing collection! Beautiful ideas for holidays season!

    SvarSlett
  24. Så koselig og behagelig å se på! Nydelige bilder, Kjersti :)

    SvarSlett
  25. Sååå vakkert!!! Eg NYT bileta frå heimen din!

    God desembertysdag til deg...

    SvarSlett
  26. such a beautiful room! I very much like your style!
    greetings from cold germany, geisslein

    SvarSlett
  27. J`aime....virkelig, vakkert og gjennomført som alltid her inne hos deg. Lykke til hos Nib, og fortsatt god førjulstid til deg fra meg her i France;o)

    SvarSlett
  28. Nyyydelig! På det første bildet; hvor er de kurvene og den tøffe lykta fra? :) love your blog<3

    SvarSlett
  29. Wonderful post! Great post on this website. Its awesome, waiting for new updates

    SvarSlett
  30. Very useful post. This is my first time visit here and its nice, Keep it up

    SvarSlett
  31. Glad that you shared this helpful info with us. Many thanks, I support you!

    SvarSlett
  32. I think we all wish to thank so many good articles you provide here, thanks for sharing.

    SvarSlett
  33. I am waiting for your next valuable post. Keep on sharing many us support you

    SvarSlett
  34. I have read this article; it is very informative and helpful for me. Great job you did

    SvarSlett