torsdag 20. mai 2010


Motsetninger tiltrekker hverandre



Jeg har hatt pleksilampen fra Kartell i flere år nå, men i det siste har jeg vært litt lei av hele lampen. Synes ikke den har kommet til sin rett, den har vært litt anonym i interiøret, og jeg har vært nær å sette den bort litt faktisk. Det er sikkert flere som kjenner seg igjen (håper jeg). Selv er jeg i allefall sånn at når jeg ser de samme tingene hver dag, så ser man seg litt blind på hvordan man kan skape nye miljøer...




MEN, heldigvis så popper det stadig vekk opp ting i hodet mitt, og her om dagen fikk jeg for meg at den kanskje ville fremheve seg selv litt mer, dersom den ble stående sammen med noe som skapte en kontrast. Trekassene mine går igjen i hele huset. Jeg har kjøpt mange av dem, og synes de luner opp et ellers hvitt interiør. 
Og jammen kom ikke lampen til sin rett sammen med den også! Vi fikk en snekker til å lage en spesialtilpasset tv-benk for oss før jul.  I tankene mine så jeg for meg store kurver i de åpne hyllene, men flaks som jeg hadde, så passer trekassene perfekt inn!
(Veldig morsomt var det også når en nederlandsk bloggvenn kommenterte at hun bodde like ved der kassene kommer fra:) Verden er ikke stor!)




Så nå får lampen stå fremme, og jeg har blitt litt mer glad i den igjen, veldig glad faktisk:)
Uteputer og pledd ligger oppi kassene, man kan jo aldri få nok oppbevaring!


I går var første dagen lillegutt kunne løpe bare i bleia rundt på terrassen, og jeg satser på flere av dem fremover!
Håper solen skinner på dere også:)

Klem
Kjersti

15 kommentarer:

  1. Enig med deg. Det er nydelig med kontraster. Og jeg elsker Kartell lampen mot litt røffere detaljer.. ;)

    SvarSlett
  2. Kjempefint Kjersti! Dette er mi drivkraft i inetriøret også. Å blande ting som er så forskjelleg i uttrykk. Og eg kjenner meg veldig godt igjen i det du fortel. Lampen din og kassene var flotte saman! Så fine bilder av lilleguten under her også! Kjekt med 17.mai!

    Ha ein fin dag!
    Klem frå Elin :)

    SvarSlett
  3. Ja, jeg er flittig bruker av finn.no! Nå er jeg lei den, ut med den.. Og innimellom angrer jeg. Så nå har mannen en interiør hylle i boden der jeg kan sette ut ting jeg er lei. Noe kommer inn igjen faktisk! Kan jeg spørre hvor du får fatt i disse flotte trekassene? Lekkert! Du har det fint hos deg!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. å, kjersti!!! jeg får sånn go` følelse av å se de lekre og delikate bildene dine!!!

    ønsker deg en herlig dag

    klem beate

    SvarSlett
  5. Veldig fin kontrast! du er så god på detaljer altså. Jeg kjenner til det du sier med å bli litt lei det man har. Jeg tror ofte det handler om å se seg blind pådet man hviler øynene på hver dag. Små forandringer kan gjøre at man får øynene opp for det igjen. Sånn er det nok for mange av oss.
    Kos deg i SOMMERsola! Klem hanne Mette

    SvarSlett
  6. elsker kontraster selv! fikk samme lampe til jul av samboeren for 3 år siden og er og blir kjempe glad i den! syns den er lekker! liker så godt tolix stolene dine og de hvite gulvene! der har vi jo de fine kontrastene igjen! tolix stol står på min ønske liste, kanskje nå i sommer?

    klem herfra

    SvarSlett
  7. jeg er så enig med deg.
    en trenger litt kontraster.
    alt hvitt blir fort litt kjedelig og blast.

    SvarSlett
  8. Kontrasterna är så sköna tycker jag - de lyfter varandra - så snyggt, så snyggt.
    Sommaren har även kommit till södra Sverige och jag är så lycklig!!!
    Kram J

    SvarSlett
  9. Så bra, passet jo perfekt det- kontraster liker vi!
    Nydelige bilder som alltid!

    Stor klem til deg♥

    SvarSlett
  10. er SÅ enig, elsker kontraster!

    ønsker deg og dine en strålende helg også vennen,
    solklem

    ps: pleier å feriere i tønsberg om sommeren så kanskje vi kunne ta en is på brygga sammen denne sommeren. det hadde vært koselig :)

    SvarSlett
  11. Kjempe-lekkert!! Kontraster er tingen;)

    Ha en deilig helg! Jeg ønsker meg soool:)

    Klem klem
    Anette:)

    SvarSlett
  12. Så vakre bilder du tar!!!
    Herlige kontraster du viser her..elsker trekassene dine, og Kartelllampen!!!
    Flotte 17.mai bilder av den skjønne gutten din i innlegget under:)
    Håper finværet holder seg en stund fremover!
    Ha en fin pinsehelg!
    Klem Anita

    SvarSlett
  13. Tack Kjersti;) Det var en underbar dag! Gillar dina trälådor jättemycket. Hoppas hitta sådana snart. Önskar dig en solig & skön helg!

    Kram Jill

    SvarSlett
  14. Akkurat som jeg skulle sagt det selv, vet du, Kjersti;-) Harmoni og kontrast... Kontrastene fremhever hverandre og skaper litt spenning i rommet. Godt at det popper opp ting i hodet vårt innimellom, så får man brukt ting på en ny måte;-) God pinsehelg til deg! Klem, Laila

    SvarSlett
  15. Den tv-benken er nok knalllekker med de kassene i! Å jeg skjønner at du er fornøyd med lampa nå:) Gøy når man får sånne lyse ideer;)

    SvarSlett